Ska lära mig äta oliver

4kommentarer

Oliver å jag är inte riktigt som pannkaka och sylt men jag har gett mig f ' n på att jag ska lära mig äta dem.
Hoppas kunna börja älska oliver, så jag kan ha det som snacks framför tv:n. :-)
 
Oliver innehåller E-vitaminer som stärker immunförsvaret och skyddar mot hjärt- och kärlsjukdomar. Precis vad jag behöver inför höst och vintern. Dessutom så innehåller de rätt sorts fetter. Bara fördelar med andra ord!
 
Jag har inte ätit så många oliver i mina dar. Första gången var för några år sen på Å, en restaurang här i Vässan, andra gånger var under en äta- flest-oliver-tävling i Dubai i mars (jag förlorade, hahaha) och nu sist hemma hos Micke och Henrik under Prideveckan. De tipsade om att gröna oliver är absolut lättast att börja äta och ju större de är, dessto mildare i smaken.
 
Så igår inhandlade jag mina första burkar med oliver. Tips om goda oliver och märken mottages tacksamt!
 
 
 

4 kommentarer

Crille

14 Aug 2012 19:41

Figaro - gröna, godaste jag vet!

Svar: Vart finns de att köpa?
Nettan

Crille

14 Aug 2012 20:03

App store... ;)

Coop, Ica....

Svar: Hahaha, alltid lika rolig. Ska jag få äta upp det där tills jag dör eller?
Nettan

Crille

14 Aug 2012 20:17

Hmm, låt mig tänka..... Ja... ;)

Svar: Fy fan, vänta du bara tills du "råkar" ha missat nåt nån gång. Hahaha
Nettan

Crille

14 Aug 2012 20:26

Var ju öppet mål, fick lov att slå in den... :)

Svar: Det verkar inte bättre. Men som sagt hämden är ljuv. :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej