Min inre resa.

3kommentarer

Idag på förmiddagen var jag på min terapi-timme, dags att fortsätta min inre resa. Det yttre är ju så gott som klart å nu ska dessa sammankopplas, så heeeela jag mår toppen!
 
Vi pratade mycket om hur svårt det är att prioritera sig själv som karriärssugen, ensamstående förälder. Företaget jag jobbade på tidigare hade så klart höga krav på mig, sen ville jag försöka vara världens bästa mamma, vän, dotter, syster, moster, faster osv. Jag tappade helt enkelt bort mig själv på vägen, vilket inte alls är särskilt konstigt. I samband med dessa år kom även kilorna smygande.
 
Nu har det snart gått 10 månader sen jag opererade mig och jag är snart klar med min fysiska hälsoresa. Dock så har inte skallen hängt med å det är den jag jobbar med nu. 
 
Jag mår alltså inte dåligt och känner mig ledsen utan vill göra ett "bokslut" med den gamla Nettan för att välkommna den nya. 
 
 
Jag har svårt att acceptera mitt nya utseende och nu har jag fått i uppgift att utsätta mig för exponering. Dels så har jag fått i uppgift att i helgen gå i klädaffärer och prova massa kläder, så att jag börjar förstå och acceptera att jag är mindre i min figur, jag ska alltså lista ut vilken storlek jag har och acceptera den. Idag provar jag ofta flera storlekar för stora kläder.
Den andra uppgiften jag fick är att han anser att jag behöver dejta. Ta åt mig av positiv feedback från andra människor. Dock var han tydlig med att jag skulle dissa gifta män som bara vill ligga. Hahaha
 
Jag sitter alltid å skriver samtidigt som jag är hos min terapeut och när han sa dejta, skrev jag ner det med en kommentar....HJÄLP, jag vill INTE!!! Men men, vi får se hur det går med det. 
 
 
Fick en uppgift för ett par veckor sen, det var att stå nakenfis framför en spegel varje kväll och kolla på mig själv. Helt ärligt så kan jag säga att det gjorde jag en gång och det var asjobbigt. Nu har jag fått dispens, behöver bara titta med ett öga i taget i 5 sekunder, sen ska jag utvecka även det på sikt, till båda ögonen i 30 sekunder. :-)
 
Men andra ord, det går framåt och jag känner att jag går ifrån våra samtal med fler frågor än svar och det är asbra för min del iallafall. 
 
Kärlek till er alla. 
 

3 kommentarer

Anna W

30 Aug 2012 17:08

Jag gillar din terapeut! :-D

Svar: Jag åsså. Han passar mig......är rak å tydlig i sin kommunikation även om det svider. :-)
Nettan

Ursula

31 Aug 2012 09:23

Underbar, jag har fått mig ett gott skratt :) kram

Svar: Hahaha, kul att jag kan roa någon.
Kramiz
Nettan

Renée

31 Aug 2012 13:01

Jag är på om du vill ha sällis att prova kläder :-)
Vi går till de butiker som har trevligast provrum först.....
Kramen

Svar: Yes, det vore superkul. Ska dock bara prova INTE handla. :-)
Kramiz
Nettan

Kommentera

Publiceras ej