Happy feet

9kommentarer

Äntligen!!!!!
 
BMI 25!!!
 
Innan min flytperiod som man måste ha innan operationen, lyckades jag gå ner 15kg å efter det så ha jag gått ner 36,5kg på 10 månader. Total viktminskning 51,5kg.
 
Jag startade på ett BMI på ohälsosamma 41,8 och idag är jag i mål på BMI 25.
 
Hälsomässigt
Numera äter jag inga hjärttabletter (åt tre om dagen tidigare), äter ingen magkatarrmedicin och sover mycket bättre om nätterna. Jag har antagligen ökat min livslängd med flera år.
 
Andra fördelar
 Det mesta är betydligt lättare att göra. Jag orkar röra på mig på ett helt annat sätt och känner att jag kan vara så där barnsligt busig som jag vill vara ibland, för att jag orkar det rent fysiskt nu.
 
Såna här dagar känner jag mig helt oövervinnerlig. :-) Wieeee!!!
 
Det är en bra dag idag, dels är det fredag, jag ska på stora kräftkalaset med Jill Johnsson, nytt projekt på jobbet och äntligen i MÅL!! Fy fan vad jag är glad!!!
 
Nu ska jag fortsätta med min hälsoresa och jag älskar att få UPPLEVA livet!

9 kommentarer

Lisa

31 Aug 2012 09:22

Jättegrattis!! Måste kännas hur skönt som helst!! Du har kämpat tappert och jag vet att det inte varit en dans på rosor!!
Jag är så glad för din skull!! Och stolt! ;-)
Nu är du ju definitivt min ;-)
Megakram

Svar: Tusen tack. Det är så skönt, nu gäller det bara att stabilisera det hela. :-)
Vad menar du med att jag definitivt är din? Jag är alltid din lillasyster. :-)

Kramiz
Nettan

Lisa

31 Aug 2012 10:46

Min lilla syster skulle det vara. ;-)

Svar: Hahaha, fel på tangentbordet. :-)
Nettan

Nathalie

31 Aug 2012 10:54

Stooooort grattis!! :D visst känns det fantastiskt?! Du är så himla himla duktig! :)

KRAM!

Svar: Tack, tjejen. Hur har du gjort för att stabilisera dig? Har du varit i kontakt med dietisten eller fixar kroppen det själv?Kramiz
Nettan

Renée

31 Aug 2012 12:58

Jag håller med! Du är sååååå duktig. Och tack för att du delar med dig så mycket av din resa. Jag ska sätta igång nu.....äta bättre och motionera mér....
Tack för alla mattips. de är guld värda!
Ha nu en underbar helg och 10000 kramisar!
//Renée

Svar: Tack snälla. Du min vän, äter alldeles för lite mat, dina portioner är pyttesmå och alldeles för sällan. Vill du ha tips så dela jag gärna med mig. Kul att du gillar mattipsen, då kan jag fortsätta skriva om det.

Ha det bäst.

Kramizar
Nettan

Nathalie

31 Aug 2012 15:30

Jadu. Jag pendlar på 68-69kg ungefär. Jag har inte gjort sÅ mycket. Äter Lite större portioner nu än för nån månad sen och så har det blivit vääääldigt mycket glass i sommar så det kan mkt möjligt vara därför jag står still. Men jag hoppas jag stannat av nu för jag vill faktiskt inte gå ner mer i vikt. Märkligt det känns att säga så. Haha. Men jag har blivit rätt benig å har ont jämt. jag inbillar mig att jag har ont för jag blivit så benig? Kanske helt ute å cyklar men..

Kram!

Svar: På vilket sätt har du ont? Det låter inge vidare. Har du pratat med överviktsenheten på sjukhuset om det? Jag vill inte heller gå ner någe mer, gillar mina kurvor som finns kvar. Hahaha. Hoppas du blir piggare snart. Kramiz
Nettan

Nathalie

31 Aug 2012 16:09

Haft ont i mitt ben till å från i två månader å nu börjat fått ont i ryggen och de senaste dagarna har höger axel börjat fucka ur. Idag har jag så ont i den att jag kan börja grina närsom. Nej har inte pratat med dom. Jag tror jag ska testa köpa en ny säng för den madrass jag har nu är modell hård och det kanske inte är det ultimata när man väger 68 kg. Kan vara därför jag får ont. Jag vet inte. Läkaren visste inte ens vad som var fel på mitt ben. Fick med mig ett par kryckor bara.. Kram

Svar: Men stackare. :-(. Kan det ha å göra med att vi opererade tappar så mycket i muskelmassa? Jag är svag som en mygga i jämfört med innan operationen. Kräv att få hjälp! Det finns så lite forskning än så länge på vilka biverkningar det finns på operationen, så de måste ta dig på allvar!! Massa styrkekramar till dig.
Nettan

Crille

31 Aug 2012 17:24

<3
Härligt att höra!
Grattis!

Svar: Tackis Crille.
Nettan

Nathalie

31 Aug 2012 17:30

Ja det kan det säkert vara. Jag är otroligt svag nu med mot innan. När dom ringer om mina provsvar hade jag tänkt be dem skicka remiss till röntgen eller något för något är det ju som inte står rätt till. Kram!

Svar: Usch, vad jobbigt för dig. Håller tummarna för att du snart får några svar. Kramiz
Nettan

Susanne

01 Sep 2012 15:49

Duktig du är Nettan!!!!
Vad härligt att få nå sitt mål. Njut!
Det har du verkligen förtjänat efter allt jobb.

Massor av kramar
Sus (& Esa)

Svar: Tack Sus (å Esa). :)
Nu blir det till å sätta upp nya mål. :)

Kramiz
Nettan

Kommentera

Publiceras ej