Kickstart september....

4kommentarer

Har fått reda på att "tantgympan" sätter igång v36 och det ser jag fram emot big time. Har slappat till mig ordentligt den här sommaren, då jag inte tränat nåt, så det blir till att kavla upp skjortärmarna och köra stenhårt i september.
 
Det är säkert ett par månader sen jag tränade men jag har lyckats gå ner något ändå men däremot så märker jag det tydligt på att de muskler som jag lyckades finna i våras, tyvärr har försvunnit. :-( Dessutom så har jag ätit mindre strikt diet under sommaren och det har väl knappast hjälpt mina hårt förvärvade nya muskler. Men det är ingen idé att vara bitter utan jag blickar framåt och tycker det ska bli spännande och se vad jag lyckas med den här terminen.
 
Vågen har varit min hatade vän varje morgon. Känner att jag är liiiite rädd för att gå upp vikt nu när jag börjar träna, så jag kommer försöka låta vågen vara och mäta mig med måttband i stället.
 
Dessutom kommer jag & Tobbe att köra en vit september, vit från nikotin, vit från socker och vit från alkohol. Kolhydraterna ska minskas till det absolut minimala. Vi fick till det här i våras och det funkade jättebra. Att vi ska köra det här i september är för att vi båda kör igång med hårdträningen då och att vi hoppas se resultat så snabbt som möjligt. Sen mår kroppen bra av att rensas ibland. Dessutom är alla sommarfester och kräftskivor över till september. Med andra ord slut på alla ursäkter till att byta ut soffan/pizzan/biran mot lite motion. Hahaha
 
Vilka fler vill haka på? Har pratat med några om den här kickstarten och jag vet att det blir roligare och mycket lättare om vi är fler. Vissa kanske bara vill komma igång med motion andra med kosten. Hör av er så peppar vi varandra. Lisa, Cecilia, Emma, Lars K, Peter, Gabbe har ni bestämt er?????
 
Vilka fler vill vara med?? Hör av er här i kommentarer.

4 kommentarer

Emma

14 Aug 2012 20:40

Vi e lätt på! Dock de där med datum, vi kör hellre oktober. Äre spikat september eller? :)

Svar: Känns som september är en riktigt bra månad att sluta komma med ursäkter, eller? Hahaha. Ska ni på nåt partaj i september?
Nettan

Systeryster

14 Aug 2012 21:10

Ja jag hänkar på definitivt angående träningen och tobak. Vit månad blir det kanske inte men jag partar å andra sidan inte så ofta. Kosten absolut, om vi nu inte tar en utlandsresa i september.

Svar: Perfa! Det blir ju kalasbra. Du har ju massa kunskaper om bra kost.
Nettan

Emma

15 Aug 2012 11:31

Vi ska på fest den 8 september men annars tror jag inte det är något bokat. Var mer att det fortfarande kan vara varmt och skönt i sept så man kunde få njuta en sista sista gång på terassen med en öl innan vinter å djävulskap :P Ska kika med de andra :)

Svar: Ta en bonusfylla. :-) Å sen så kör vi alla andra dagar. Kan det vara nåt?
Nettan

Freddan

15 Aug 2012 20:24

Jag är självklart med denna gång också :) får hålla er uppdaterade här ifrån då vi inte bor i samma land :P

Svar: Perfekt Freddan! Vi hjälps åt även denna höst. Både du och jag rasade ju i vikt i vintras. Det är alltid bra med stöd och peppning. :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej