Full fart igår.

0kommentarer

Efter en god frukost, la jag mig i solariet en halv timma, jätteskönt.

Sen blev det operation storstädning för det har energin inte räckt till sen innan jag lades in på lasarettet. Normalt sett så dammar, dammsuger och tvättar jag golven varje helg, så nu behövdes det verkligen. Det tog lite längre tid en normalt, då jag fortfarande är något svagare än innan min GBP. Mitt i alltihop kom jag dessutom på att jag ville möblera om i vardagsrummet, sagt å gjort, så klart.
Satte upp mer julbelysning utomhus. Me like. 

På eftermiddagen kom Renée hit på en fika och lite snack i några timmar. Mysigt. Hon fick med sig lite rödfärg till håret som jag använder, då även hon är en rödtott. Hoppas hon blir lika nöjd som jag med dem. :-)

Bröderna Adde och Freddan kom hit, dags för dem att sätta upp mina nya renar och släden på mitt garagetak. Dock är planering inte deras starka sida men är det nåt dessa herrar innehar så är det envishet och ett stort hjärta. Så efter mycket om och men så är numera mitt garagetak förgyllt med släden och renarna, tack och bock!!
Eftersom de utsatt sig för livsfara i och med detta projekt, så var det inte mer än rätt att jag bjöd på middag.

Sen kom vi alla överens om att vi faktiskt vill ut på byn. Var och en gick till sig och fixade i ordning sig och sen träffades vi igen vid 20-tiden. Satt här hemma och drack lite innan vi begav oss ner på stan.

 Systersönerna Adde & Freddan. Nu kööööör vi!!!

 Morfar fyllechaffis som vanligt. :-)

Det visade sig att Freddan missat ett par uteställen, så vi blev såklart tvungna att ta med honom ut på en runda. Dock lite osäkert om han med sin unga ålder skulle komma in överallt. Strategin inför kvällen var att alltid låta mig gå först och det funkade på varenda ställe.

Första stället var Tabban, där finns Stora-Andreas, Josefins farbror i baren. (Då vi har två Andreas/z i familjen så heter den ena Stora-Andreas och den andra Lilla-Andreaz) Dessutom så hade jag turen att få träffa Serpil igår, Andreas underbara fru. Nästa anhalt blev Harrys, två ställen som Freddan aldrig besökt var därmed avklarade. Check!

 Dessa klara drycker drack inte jag. :-)

Ut från Harrys och till en korvmoj, jag behövde äta. En halv korv utan bröd och jag var igång igen. På Circus var det knöka fullt, så vi drog snabbt vidare till Sky Bar. Där slog vi oss ned resten av kvällen eller rättare sagt det var väl bara en timme kvar utav natten.

 Freddan & jag uppe på Sky Bar

 Adde & jag på Sky Bar.

Därefter var det matdags igen. Vi gick till Saffets och dit kommer jag inte gå igen. Någon mer spydig och otrevlig ung tjej får man banne mig leta efter. Men nu vet jag det iallafall, skönt att stan är full av andra matställen.

Söta Sarah kom och hämtade oss. Har haft en superskön dag och en otroligt rolig kväll med boysen.

Men nu ska vi strax ut till Dingis och fira 1:a advent.

Kommentera

Publiceras ej