Susannas nyttiga recept på sesambröd

0kommentarer

Kommer ni ihåg brödet som Susanna gav mig efter min GBP-operation?

bloggen-002

Jag la in det i frysen då jag inte hade hunnit börja med fastföda än.
Har förutom att bara äta brödet tinat även rostat det och det var minst lika gott!
Men här kommer Susanna igen. :-)

Sesambröd från Annika Sjöö som är SUPERGODA och SUPERENKLA!

2 dl skalade sesamfrön
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
En nypa örtsalt
1 liten burk keso
3 ägg

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
Rör ner keso och ägg.
Bred ut allt på en plåt med bakplåtspapper. Hela plåten ska täckas.
Grädda i mitten av ugnen 15 min.
Skär brödet i rutor!
Brödet släpper lättare från pappret om du tar kallt vatten på baksidan.

Nog det enklaste brödet du bakat :) Fiberhusk kan man göra så mycket
av, tex pizzabotten. Lite vatten, fiberhusk och lite lite dinkelmjöl
så voila!

Kommentera

Publiceras ej