6-år som opad.

1kommentarer

Ja, tiden går fort när man har roligt. 
 
6-år sen jag GBP-opererade mig och därmed har jag själv ringt min familjeläkare och bett om att få ta mina årliga prover. Vissa landsting sänder ut kallelser och vissa gör det inte och då min hälsa är viktig för mig, så ligger jag så klart på och ber om prover. 
 
 

 Och idag kom äntligen svaren på posten. OK-stämpel i rumpan, Tjohoo! Superglad och nöjd för det. 
 
 
Jag äter fortfarande 7-8 gånger per dag och prioriterar protein före allt annat. Det jag lagt till det senaste halvåret är frukt. Det har jag avstått enda tills nu, då jag ansett att det tagit för stor plats och innehåller för lite av det jag behöver. Det är framförallt äpplen jag äter om jag känner mig sugen på nåt sött, försöker äta det några gånger per vecka. Sallad (gurka, tomat och isbergssallad) äter jag aldrig, då det mest innehåller vatten, däremot så gör jag ofta i ordning broccoli, spenat, morötter, palsternacka, blomkål i olika gratänger, grytor m.m 
Har ibland blodsockerfall, det gör att jag alltid har färdiglagad mat hemma, storkok har blivit min grej. Känner jag att jag börjar bli darrig, svettig, trött, tyst och lite vresig så ser jag snabbt till att få i mig nåt. Då är det bra att alltid ha mat klart här hemma.
 
I höstas satte jag igång och träna igen efter ett par års uppehåll. Men det behövs alldeles för lite för att jag ska hoppa av mina träningstimmar. Jag tycker det är jättekul på passen och vet att jag och kroppen mår så mycket bättre av att träna. Men jag är galet lat.........tyvärr.
 
Ser till att äta mina vitaminer och B-12 som är rekommenderat livet ut efter operation varje dag, äter fortfarande Baricol, som fungerar ypperligt för mig. Är fortfarande viktstabil och har ett normalt BMI.
 
 
 
Som jag alltid tjatat om, så är operationen bara ett verktyg. Det är en livsstilsförändring att gå ner i vikt, må bra och fortsätta hålla vikten. Att lära sig mer om kost och näring har varit A och O för mig att kunna lyckats i min kamp mot fetman. 
 
Till er som är opererade eller ska i framtiden, önskar jag varmt lycka till och håller tummar och tår för er.
 
Kärlek och respekt till alla.<3
 

1 kommentarer

Lotta

21 Dec 2019 12:32

Som nyopererad är det roligt att läsa att det gått så bra för dig!

Svar: Vad kul. All lycka till med din hälsoresa. 😊
Nettan

Kommentera

Publiceras ej