Ingen magsjuka å dagens besök.

0kommentarer

Pappas magont verkar ha varit falskt alarm å har inte blivit nån vinterkräksjuka, så jag är asnöjd över det.
 
Idag har bästa syster Yster och världens bästa svåger varit på besök. De hade med sig asgoda bullar till fikat, mums. Å som sagt min syster pratar på både in- och utandning så det gäller å hänga med i svängarna när hon kör igång. Hahaha
 
Vi har bestämt oss för att ha på oss våra bunader på dopet. I den här familjen går vi alla upp och ner i vikt lite huller om buller, så vi blev tvungna att testa vilka vi kunde ha. Ingen av oss kunde ha vår egen folkdräkt men som tur är så har vi flera, så nu har vi kompletta dräkter både jag å syrran till nästa helg. Hon fick med sig våra skjortor och förkläden hem för tvätt å strykning.
 
 
Lisa å Johnny skulle ha en myskväll hemma med film å godis så jag tiggde skjuts till Ängsgärdet och hyrde film jag åsså. Ibland har man tur. :-)
 
 
Bara för att förklara lite hur skallen kan ge en huvudbry ibland. Jag har nu tappat 58kg och är helt "normal" i kroppen och har varit det i några månader nu. Jag går och köper massa godis på filmuthyrningsstället och när jag vänder mig om å ska gå till kassan så ser jag att det är kö. Min första tanke då är att jag absolut INTE tänker stå med massa godis famnen i en långsam kö där alla kan se mig och tycka att den där människan borde verkligen äta grönsaker och INTE allt det där godiset. Jag börjar vandra omkring i butiken å hoppas på att kön ska bli kortare å det blir den så klart inte. Min andra tanke är, har jag någonsin tänkt så om någon annan? Svaret är nej på den frågan. Så varför tror jag att andra människor ska döma mig så himla hårt??? Så jag ställde mig i kön som alla andra människor och kom ut med hela min godispåse nöjd å glad.
 

Kommentera

Publiceras ej