Avesta by night.

0kommentarer

Igår for vi hem till Crilles trevliga kompisar Cenneth och Lina. Där var vi en stund innan vi satte oss i bilen och styrde vår kos mot Avesta.
 
 
Jag har spenderat mycket tid där som barn då jag min faster Inga bor i Avesta samt har en stuga på Askön. Så några veckor per sommar var jag med min föräldrar på hennes sommarställe. Massa härliga barndomsminnen.
 
Väl framme så åt vi middag på ett värdshus, jättegod mat.
 
Som tur var så hade jag klätt på mig massor med kläder, för det var kallt å stå ute och titta på alla bilar.
 
Galet nog så var det vissa som körde nercabbat och satt med bar överkropp, antar att de ångrar det beslutet idag. :-)
 
En av mackarna i Avesta verkar vara en mötesplats, här var det massor med folk och bilar.
 
Det var också här som jag stötte på min kusin Carina ifrån Sala.
 
Det fanns faktiskt en del riktigt fina bilar åsså.
 
 
Efter att ha kolla på massa bilar å snackat med en hel del udda människor, så åkte vi ner till en klubb på ett industriområde. Där träffade jag Carina igen och nästa kusin Roger. (faster Ingas son). :-)
 
De hade gjort upp lägereldar för de som stod utanför klubben och för de som rökte, supermysigt i den kalla kylan.
 
 
Vi gick in på klubben och det var dyngmycket folk därinne.
 
Vid 2-tiden begav vi oss tillbaka mot Vässan igen.
 
En annorlunda, intressant och riktigt trevlig lördagkväll.
 
(Många av bilderna har jag snott ifrån Carina och Crille)

Kommentera

Publiceras ej