Min syrra pratar minst 7000 ord per dag! :-)

3kommentarer

Vi middagsbordet igår kväll började pappa och jag prata om släkten i Norge, vem hette vad, vem var gift med vem och när dog vem osv. Pappa kommer ju lätt undan med att han inte minns pga att han börjar bli gammal, själv så vet jag inte riktigt vad jag ska skylla på. :-) Att jag var för liten när de här människorna fortfarande var i livet?
Hur som helst så började vi prata om min systeryster, så det slutade med att vi bjöd in oss själva till henne och världens bästa svåger på en kaffe efter maten. :-). Eventuellt så hade hon svar på våra frågor om släkten i Norge.
 
Så här vackert är det framför deras hus en septemberafton som denna.
 
När jag upptäckte denna solros bredvid sopen, så är jag glad att jag inte ställde upp i solroskampen det här året. Hahaha
 
Fick även håret klippt av min storasyster, skönt, för nu började det kännas som en hjälm igen. Jädrans hår att växa fort, jag blir så trött!
 
Gubbarna på jobbet snackar om att män endast har behov av att prata 700 ord per dag medans kvinnor snackar 3500 ord. Så när de ska hem från jobbet skämtar de ofta om, "shit nu ska man hem å lyssna 3500 ord".
Men det kan jag banne mig lova, att min syrra, lär nog snacka minst det dubbla. Hon snackar både på in- och utandning och det går jävligt fort. Det är knappt så man hinner med. Hon måste banne mig ha varit auktionsutropar i nåt tidigare liv. Hahaha
 
 

3 kommentarer

Systeryster

04 Sep 2012 07:56

Jajaa... du pratar på ganska bra du med... just igår var det jag som pratade mest men så är det faktiskt inte alltid... ;o))

Svar: Du som pratade mest??? Du var den enda som pratade igår. Hahaha
Nettan

Systeryster

04 Sep 2012 12:30

Nehej du... så var det verkligen inte!!! ;o))

Svar: Hahaha, skämtar du???!!! Nej det är så sant........Johnny, pappa och jag pratade lite grann när du gick in för att hämta kaffet. Så du har helt rätt, vi andra prata liiiiiite. :-)
Nettan

Crille

04 Sep 2012 18:44

Stackars Johnny, kan han ens prata längre?! ;)

Svar: Han har nog gett upp. :-) I allafall när Lisa och jag är i farten i samma rum. Hahaha
Nettan

Kommentera

Publiceras ej