Det finns hopp inför framtiden

1kommentarer

Var precis ut med Laban på sista kvällspromenaden. Har i kväll haft en afton då jag gått igenom vilka kläder jag kan ha och vilka som blivit för stora. Det är katastrof i min garderob, det har aldrig ekat så mycket därinne någonsin. :-(
 
Dock låg alla kläder i olika högar, så när jag ska ut på promenad så går jag å sätter på mig min
"färga--håret-rött-tröja". Med en superglad Laban och en tacksam matte, (över att det inte regnar,) så går vi vår lilla runda. Vi kommer upp och går över Djäkneberget och ett gäng mörkhyade killar kommer emot oss. De ropar - Damen hur mår du? Och rusar fram till mig, frågar om de ska ringa ambulans och är smått hysteriska. Jag fattade absolut ingenting tills de pekar på min tröja som är full av röd hårfärg. De trodde att hela jag blödde och att jag var i chock.
 
 
Snacka om söta killar, de följde med mig hela vägen hem och önskade mig trevlig helg. Tänk vad det värmde i hjärtat på en gammal dam som mig. Vilka fantastiskt härliga ungdomar i vårat gemensamma Sverige. Nu kan jag sova gott. :-)

1 kommentarer

Crille, äldre herre

28 Sep 2012 23:10

"Gammal dam", jo hej du... :P
Skönt att höra att det finns ynglingar där ute som bryr sig.

Svar: För dem var jag asgammal. HahahaJa, verkligen. En möte med dagens ungdom, som jag är glad att jag fick uppleva. Media ser ju till att vi hela tiden får en annan bild av dem.
Nettan

Kommentera

Publiceras ej