Cellprovsdags

0kommentarer

Har precis varit å tagit cellprov, nåt som alla kvinnor i åldern 23-60år erbjuds. Vilket jag anser är en fantastisk "försäkring" för oss tjejer att så snabbt som möjligt upptäcka tex livmoderhalscancer.
Ni som aldrig tagit testet så kan jag med glädje meddela att det inte känns ett dugg, förutom förnedringen i gynstolen. :)

Nåt som jag däremot måste få gnälla över är väntrummen på landstinget. Stolarna där har alltid karmar, vilket jag anser är idiotiskt. Har tagit upp den här frågan flera gånger med min husläkare men får banne mig inget gehör. Jag köper att det är bra för tex äldre patienter att stolarna har karmar. Men för stora människor är det hemskt när man inte får ner rumpan! Jag har mer än en gång stått upp i väntrum pga att stolarna är mindre än mig. Ogillas starkt!!!

Kommentera

Publiceras ej