Så jädrans ARG!

3kommentarer

Är det nåt man oftast inte får välja här i livet, så är det sina grannar.
 
När jag köpte det här huset, så berättade de som sålde att de hade en ansträngd relation till grannen. Jag tänkte inte så mycket på det, då jag normalt sett har väldigt lätt för att komma överens med folk av alla olika slag.
 
Men den här idioten till granne, slår banne mig alla rekord.
 
Han bråkar om precis allt möjligt bland annat..
Att vi kastar in fimpar på hans tomt???     Öh, nä! Vi har askoppar till de som röker.
Att mina katter går på hans bilar.    Så kan det vara men å andra sidan ser hans tomt ut som en kattlåda, så vad ska de tro??? Dessutom så är inte mina två katter de enda som bor i Vässan!
Att min hund Laban är livsfarlig.    Knappast, den snällaste hunden som finns. Men jag har även lärt honom att skälla på gamla, bittra, fula idiotgubbar.
 
I flera års tid så har jag bett honom ta bort ett träd som hänger över min parkering, dels så skaver det mot mitt staket och dessutom så sitter fåglarna i trädet och skitar ner mina bilar. Han har då sagt att han ska göra det. Men självklart så är det inte gjort!
 
 
Idag när jag kommer hem så finner jag min dementa, gamla, hjärtsjuka pappa på min garageuppfart. Han är skakad och alldes grå i ansiktet. Han berättar lite osammanhängande att grannen (även kallad Fritzl) gett sig på honom för att han kastat över löven från grannens träd tillbaka på hans tomt. Alltså hur fan är man funtad när man ger sig gamla människor?!?!
 
Jag har sagt åt den där idioten flera gånger att vill han nåt nån i det här huset, så går det via mig och ingen annan men tror ni han lyssnar?? Fega jävla idiot jävel!! Blir så förbannad!!
 
Nu har jag försökt lugna ner pappa och pratat med honom om att inte ta åt sig av vad puckot säger men det är ju lättare sagt än gjort. Jag har så god lust att gå över till grannen och säga honom några väl valda ord men min pappa vill inte. Är så arg så det pyser ur öronen på mig!! Dessutom så har mina horn i pannan kommit fram å det är inget bra tecken!
 
Kan tillägga att min pappa är det snällaste som går i ett par skor. <3
 
 
 
 
 
 

3 kommentarer

Anonym

19 Oct 2012 18:32

Slå i ett par kopparspik i trädet, då dör det snart.

Svar: Jag vill ha tag på en motorsåg!!! Men tack för tipset! ;-)
Nettan

Anna W

19 Oct 2012 20:38

Kolla den här länken...
Säg till om du vill ha hjälp att skriva ett väldigt formellt och "korrekt" brev till din idiotiske granne!

"Juristen"

Svar: Hello Anna
Vilken länk?

Tack för omtanken!

Kram
Nettan

Bine

22 Oct 2012 08:45

Min pappa har varit med om samma sak när det gäller träd som hänger över på hans tomt.. De är faktiskt så att du får klippa av de grenar som hänger över på din sida av tomtgränsen..

Svar: Jag behöver ha en motorsåg, då trädet är hur stort som helst, men tro mig, jag kommer kapa det där jädrans trädet en vacker dag. :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej