Onyttigheter

1kommentarer

Jag har fått frågan om jag aldrig äter onyttigt längre. Det gör jag flera gånger i veckan. Jag är fortfarande sugen på sött å fett trots operationen. Men jag äter i mycket mer begränsade former nu.

På jobbet brukar vi fika med ett annat företag å de är ena riktiga gottegrisar. :). Där har de allt från bullar å kubb till dammsugare varenda dag varje vecka.


Tidigare var jag mycket duktigare på att inte äta gottis alls men nu har jag börjat smaka. Å då jag tar oftast en halv kubb, sen äter Thom eller Mange upp resten. :) Eller om jag är med nån å fikar så delar vi oftast på en chokladboll eller dyligt.

Ibland äter vi på Pizza Hut. Då skrapar jag av "pålägget" av två pizzabitar å äter det.

Som godis äter jag salt lakrits, Gott å Blandat samt lite choklad.

Jag dricker vitt vin å ibland en öl. Men öl blir jag så himla mätt på och då får jag inte i mig min viktiga mat.  

 



Om jag inte åt allt det här så skulle jag gått ner ännu mer i vikt men jag vill kunna unna mig. Men vet också att jag alltid kommer att behöva ha koll på mig själv resten av livet, så att jag fortsätter äta i små mängder. Jag är och förblir en matmissbrukare oavsett om jag är "normalviktig" eller inte. Lite grann som en nykter alkoholist.

 

 

1 kommentarer

Anne

09 Oct 2012 08:09

Ha,ha är ju lättare att låta bli om du köper SÖT lakrits....Bara ett tips.

Svar: Så är det, den där jädrans burken ser fortfarande ut att vara full, trots att jag försöker få i mig de där äckliga små pastillerna. Hahaha
Nettan

Kommentera

Publiceras ej