Lucie min "extra storasyster".

2kommentarer

Igår kväll kom Lucie över och vi satt å snackade bort flera timmar. Tyvärr så blir det inte så ofta då Lucie är en hårt arbetande företagare men dessto trevligare när hon har tid. :-) Vi hade mycket att komma ikapp men hann så klart inte med allt. Men det känns iallafall skönt att fått haft kvalitetstid tillsammans med denna förebild, som jag haft i min närhet enda sen barnsben.
 
Självklart hade hon som vanligt med sig konstiga grejer. Denna gång var det granatäpple.
 
 
En frukt som hon sett flera introduktionsfilmer om hur man ska "rensa" å ändå var det assvårt att få ut "plupparna. Vi konstaterade iallafall att lättast var att lägga frukten i vatten och sen rensa. "Plupparna" smakar både syrligt å sött. Jättegott!
 
 
Men tipset om att äta dem tillsammans med keso kommer jag att prova redan i morgon. Dessutom kommer det att funka asbra för mig att ha som snacks framför tv:n, då det tar låååååång tid att få i sig det. :-)
 
Lucie och jag träffas som sagt inte så ofta och hon sa att hon inte känner igen mig längre till utseende. Och att hon numera hajjar till när hon ser mig, för hon anser att jag blivit så lik min kära mor. Det gjorde mig varm i hjärtat.
 

2 kommentarer

Cia

16 Oct 2012 16:56

För att få ut "plupparna" så delar du på "äpplet" och slår sedan med tex. en träslev på baksidan (skalet) då får du ut det goda! :) Lycka till!

Ha det gött så hörs vi genom Cicci eller så!!
kram!!

Svar: Aha, tack för bra tips, Cia!
Hoppas att allt är bra med dig.

Kram
Nettan

Lucie

16 Oct 2012 23:18

Tack för en supertrevlig kväll!
Banka med träslev imorse... till gröten....rödprickigt kakel som resultat!?

Svar: Haha, om jag minns rätt så blev både du å bordet rödprickigt nu åsså, trots introduktionsfilmerna. :)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej