Etapp 2 och att bli ifrågasatt!

3kommentarer

Har starkt funderat på att sluta blogga nu när jag nåt mållinjen med min hälsoresa.
 
Men efter att ha pratat med Josefin, så tror jag att jag kommer fortsätta ett tag till trots allt.:-)
 
Nu är det dags för Etapp 2 i min hälsoresa. Målvikten är nådd å nu ska jag lära mig att balansera min kost så jag stannar på den här vikten. Jag har pratat med både Lisa och Cecilia som båda gått på viktväktarna om hur man stabilicerar vikten och har förstått att det är oerhört svårt, risken att gå upp i vikt är stor.
 
Dessutom har jag vänner som är opererade tidigare än mig och de säger att det svåra börjar efter år 1. Den riktiga fighten börjar med andra ord nu. Det jag har gjort är att jag har lagt till kolhydrater i de flesta av mina måltider och då jag tränar en hel del, så äter jag mycket mer idag än vad jag gjorde direkt efter min operation.
 
Jag vet att jag resten av mitt liv kommer att få fortsätta tänka på vad jag stoppar i mig, sitter i samma sits som en nykter alkoholist. Börjar jag äta "fel" så är det stor risk för att jag kommer gå upp allt igen. Mitt matmissbruk är alltså inte över bara för att jag har ett normalt BMI.
 
Det som jag upptäckt nu på slutet är att jag blir ifrågasatt en hel del å då är det som vanligt med oss svenskar, alltså bakom min ryggen när jag inte finns i närheten. Till er kan jag bara säga att jag har för första gången på många år koll på vad jag stoppar i mig och har dessutom bytt min plats i soffan till att komma igång med träning. Alla ni som anser att det är nåt fel på det, får mer än gärna komma med era klagomål till mig i stället för att ta det med folk i min omgivning. Då ni inte går i mina skor och vet vad, hur och när jag äter/tränar, så kan jag inte begripa att ni ens har en åsikt. Det ogillas starkt!!! Ni får mer än gärna haka på mig en dag, så kommer ni upptäcka att jag äter en hel del och är alltså inte i närheten av anorexi!!
 
Till er andra som skickar hejarsms, kommenterar på bloggen eller fejjan, tack för stödet. Det betyder oerhört mycket för mig. <3. Ni ger mig den extra energi som jag så väl behöver.
 

3 kommentarer

Crille

29 Oct 2012 23:00

Man ska inte lyssna på energitjuvar och bittra människor, svårt att låta bli ibland, men stäng öronen.
Folk som håller på så behöver professionell hjälp, något de själva inte verkar förstå...

Stå på dig, min älskade vän!

Kramar
Crille

Svar: Tack för att du kom hit i kväll och lät mig få låna dina öron.
Ska från och med nu tänka på att låta de som har problem med min viktnedgång, får behålla de problemen själva. Jag har fullt upp med att leva, njuta och bara vara STOLT över det jag gör för min hälsa just nu.

Tack för att du finns. <3

Kramiz
Nettan

Systeryster

29 Oct 2012 23:19

Folk som snackar skit bakom ryggen är ju de som är avundsjuka och missunnsamma på vad du har gjort! Strunta i dem och fortsätt på din väg. När de släppt bitterheten kanske de rent av är så inspirerade av dig så de slår följe?! Om inte, så är de deras val.

Puss pårej

Svar: Tack. Om jag nångång ska ställa upp i presidentval, så ska du få bli min kampanjledare. Eller vänta nu, tänker jag på fel land nu? Ops. :)
Tack för pussen, här kommer en tillbaka.
Nettan

Marie Moberg

30 Oct 2012 10:51

Jag tror det stavas avundsjuka?
Jag säger HEJA HEJA
Du är skitduktig

:)

Svar: TACK TACK TACK, Marie!!! :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej