Något jag tänker på just nu.

0kommentarer

Att bli "fixerad" vid vikt, kost och motion är nog en förutsättning för att kunna lyckas med en så stor livsstilsförändring som det innebär att gå från fetma till normal. Operationen gör inte hela jobbet iallafall inte för mig, utan jag lägger ner mycket tid på träning och kost för att kunna lära mig att leva hälsosamt resten av mitt liv.
 
Men nu har jag blivit lite orolig efter att ha sett Johannas bilder, då jag tycker det är svårt att hitta bra balans på kosten och sluta gå ner i vikt. Jag äter mina 6-8 måltider per dag och har även lagt till kolhydrater. Så det enda jag kan komma på är att operationen fortfarande vill att jag ska ner ytterligare några kilo . Nu har jag iallafall checkat upp att så länge som jag väger mer än 62kg, så är jag "normal" enligt BMI-tabellen. Dock är det ganska så långt dit men vill ändå ha koll på det, då jag aldrig haft ambitionen att vara så smal.
 
Har tappat ett par kilo sen i fredags, då jag började äta "normalt" igen efter att ha varit sjuk. Närmar mig 70kg men jag vill gärna ligga på ca 75kg. Fortsätter jag gå ner i vikt så får jag helt enkelt ringa dietisten och be om råd, tips och hjälp. :-)
 
 
 
 
Att jag vill ha några extra kilon är pga olika orsaker, dels så blir min hudkostym alldeles för stor, jag hinner inte bygga muskler i samma takt som jag går ner i vikt. Sen så anser jag att det alltid är bra att ha några extra kilon ifall av att jag blir sjuk, då har man lite att ta av. Min mamma var oerhört smal sina sista år i livet och jag vet vad hon fick kämpa för att gå upp några få hekto, då vissa av hennes mediciner krävde att hon skulle ha en viss vikt.  
Idag har jag en hälsosam vikt och mår bättre än någonsin rent fysiskt. Här vill jag fortsätta vara, helst i resten av mitt liv. :-). Men som sagt det bättre att ha lite koll.
 

Kommentera

Publiceras ej