Mer protein åt folket......eller ja, iallafall till mig.

0kommentarer

Nu har jag återigen tagit hjälp av diverse olika människor gällande min kost och att jag fortsätter gå ner i vikt, trots att jag själv anser mig klar med viktnedgången.
 
Det är tydligen jättesvårt att själv stoppa nedgången efter en operation, kroppen avstannar av sig själv när den är "klar". De flesta stannar upp efter 6 månader upp till 1,5 år. Och jag har nu varit opererad 13 månader, så jag hör väl till den sistnämnda gruppen. 
 
Har fått coaching av systeryster om hur man gör på Viktväktarna och sen har jag även kollat på de sociala medier som jag är med i gällande GBP.
 
Har fått samma svar från alla håll. Öka portionerna. Det är dock ganska så svårt då magsäcken är opererad. Men jag ska fokusera på att öka proteinintaget iallafall, jag tror att lösningen finns där. Fick reda på att om man går under ett BMI på 22, så är det dags att ta kontakt med landstinget men än så länge är jag inte det, så jag fortsätter och har kollen på min vikt å hoppas på att jag gått upp ett par kg till årsskiftet. 
 
 
Trodde väl aldrig att jag skulle säga att jag vill stoppa viktnedgången. Tänka sig........ att man är då aldrig nöjd. :-). 
 

Kommentera

Publiceras ej