God morgon + veckans matsedel

0kommentarer

Jaha, ny vecka innebär ny matsedel.
 
Veckohandlingen är gjord och det är skönt när allt är inhandlat, så jag inte har nåt utrymme för att "fuska". Jag försöker alltid se till att jag är mätt när jag veckohandlar plus att jag alltid har inköpslista som jag försöker hålla mig slaviskt till. Idag misslyckades jag för jag hann inte äta innan, så då åkte en påse med juleskum med i korgen. (Det behövs så lite för att jag ska trampa fel)  Hm, har lovat mig själv att jag får ta max 2 tomtar om dagen, den ska räcka hela långa veckan.
 
 
Veckans matsedel
Fisk & potatis
Ost- & skinkpaj
Kycklinggryta & ris
Blodpudding
 
 
Jag äter minimalt med grönsaker, framförallt så skippar jag vanlig sallad som gurka, tomat och grönsallad, då det nästan bara innehåller vatten och tar upp plats i magen för viktiga proteiner och kolhydrater som min kropp behöver mer. Har lagt till kolhydrater i min kost de senaste veckorna och det känns jättebra.
 
Till frukost och innan jag tränar äter jag 0,5 dl fullkornshavregrynsgröt, nötter, pumpafrön och sojamjölk.
Mellis kommer bestå av 2-3 msk keso + frukt eller en hårdsmörgås med kaviar och 1 st ägg. Jag tar bort äggulan, då den är för fet för mig. Iallafall när ägget är hårdkokt. Mellis äter jag kl 10 och kl 15, varje dag.
Lunch kommer som vanligt bestå av rester från kvällen innan.
 
Motion - tränar tis, ons, tors och söndag. Jag har gått upp ett par kilo och det är nog för att jag börja bygga muskler, dock är mina mått är iallafall det samma. Har som mål att ligga runt 75kg +-2kg. Vilket känns som en bra vikt för mig i min ålder. :-) 
  

Kommentera

Publiceras ej