Lördag

2kommentarer

Vaknade relativt tidigt och gav mig ut på en två-timmars promenad, då jag ska ha 60.000 steg på min pedometer på måndag kl 8.00. Suck. Det blir till att ligga i hela helgen om jag ska fixa det och det ska jag ju så klart.

Kollade på en film igår, en drama. En sån där må bra film, ni vet. Den heter Niceville och tar upp allvarliga frågor och visar hur viktigt det är att vi alla hjälps åt att skapa förändringar som gör en bättre framtid och att ensam inte är stark men om vi går ihop kan vi flytta berg om vi så vill. Den handlar om mod och vänskap mellan kvinnor och det får mig att tänka på alla "småtjafs" man har med sina tjejkompisar, de verkar helt onödiga när man ser en sån här film. Den har fått mig att tänka om iallafall.



På eftermiddagen så la jag mig i solariet och sen tog jag en eftermiddagslur, hur skönt som helst. Men sen var det dags att sätta fart. Cecilia kom och hämtade mig och vi åkte hem till henne och åt middag, drack massa bira och snackade en massa. Självklart målade vi naglarna ihop, det verkar vara våran grej. Hahaha

Sen tog vi en taxi ner på Harrys, jättemycket folk å vi hade jätteroligt.

 

Hände en sån jätterolig sak. En tjej kom fram till mig och frågade om jag bloggar och skriver om min viktresa och jag svarade så klart ja. Då visade det sig att hon läste min blogg och har gjort en GBP-op i mars.
Jag blev så glad av att du kom fram, så jag missade säga grattis till din operation och lycka till med din hälsoresa! Hör gärna av dig om du har några frågor angående kost efter operationen.

Hade nästan tänkt sluta blogga men nu fick jag massa ny energi.

Helt plötsligt dyker en annan favvoperson upp från ingenstans. Crille har hittat till Harrys! Wieeee!

 

Vi dansade nästan hela kvällen, då jag måste få ihop mina steg till på måndag.

Träffade även Bengt, en kille som jag blev anställd samtidigt som för 100år sen. Det var mitt allra första säljarjobb, vi knackade dörr och sålde uppslagsverk. Hahaha. Jättekul och surra med honom.

En helt galet rolig kväll!

2 kommentarer

maria

07 May 2012 22:05

var bara "lilla" jag som var fram till dig på harrys.., känner igen dig av 2 anledningar, dels att du är kompis med en underbar människa vid namn reene :) och att du är syster till lisa som är kompis med min vän eva svanbäck , kom på en 3dje faktiskt s christina sundström var den som nämnde din blogg första ggn... kul att du inte tog illa upp :) kram maria

Nettan

09 May 2012 09:32

Hahaha! Tänk vad världen kan vara liten. :-).

Många gemensamma vänner, helt uppenbart.

Hoppas allt går bra för dig med din hälsoresa.

Kramiz

Kommentera

Publiceras ej