Lill-lördag

0kommentarer

Idag har jag suttit och pulat med papper till revisorn precis hela dagen. Usch och fy, så jädrans trist! :-(
Men det måste göras och det var banne mig inte klart när jag åkte hem från jobbet, så det ligger å kvar å väntar på mig, jippie eller not!

Satte mig i solen med min far när jag kom hem, vi delade på en hederlig Efes.


 
Vi satt å snackade om vad vänskap egentligen är. Då min pappa är 76år, så har en hel del vänner tyvärr gått bort genom åren. För honom är vänskap, respekt, tillit, skratt, gemenskap, förtroende, sorg, frihet, närhet å en massa annat. Men framförallt så måste man ge och ta i en vänskapsrelation. Finns det en massa groll så måste det lyftas upp på en gång och inte gå å dras på och framförallt ska man inte snacka bakom ryggen om sin vän. Det skadar mer än nåt annat.

Jag anser att när nån av parterna enbart tar och inte ger, då blir det en obalans som gör att vänskapen tyvärr lever farligt. Sen går man så klart igenom olika faser här i livet som gör att man ibland orkar ge mer än vad man får och viceversa och det är vad vänskap går ut på, att man finns där för varandra. Men när en person sitter som en fågelunge och bara kräver av sin omgivning, då blir det mindre kul för dem som finns i närheten.
Lägg sen på en massa skitsnack, så har du receptet på hur en vänskap tar slut.

Jag har tagit ett beslut idag, jag tänker inte lägga ner mer tankar på dessa energitjuvar. De som har något otalt med mig, är välkomna att säga det till mig och inte bakom min rygg, annars så saknar det helt värde för mig i mitt liv. Jag tänker omge mig med människor som är riktiga vänner och ingenting annat. Skönt att få ett slut på detta skitsnack som hållit på alldeles för länge. Önskar er dock en riktig trevlig och rolig sommar, för det tänker iallafall jag ha!

Nu ska jag äta en sen middag, nåt jag gjort från mina nyttiga recept, blir intressant och se om det är gott. 

 


Kommentera

Publiceras ej