Tack, för hjälpen TV4 Västerås. :-)

2kommentarer

För en stund sen så bloggade jag om min upplevelse under en lunch på Västerås lasaretts restaurang, en reporter läste det och hörde av sig till mig och ville göra ett inslag.

"Men men åkte till Evelina och vi åt lunch på restaurangen på lasarettet. Vi upptäckte att det är massa snygga läkare som äter sin lunch där. Vi hade span på hög nivå!! Döm om min förvåning när jag visade upp mitt GBP-kort och ber om halv portion och får till svar NEJ. Hahaha. Jag är opererad på Västerås lasarett, de har dessutom skrivit ut detta kort till mig, som jag visar upp på restauranger och får mindre portion och därmed också billigare lunch. Men när jag visar upp det på det på samma ställe som jag är opererad på, så blir jag nekad. Hahaha. Å jag som sa att Dubai hade dubbelmoral.......tror jag får omvärdera det lite grann. Dock skulle jag få en godbit gratis. Hallå???? Jag är opererad!! Hur kan man bjuda en fd matmissbrukar på godbit?!?! Hahaha, ibland blir man chockad."

Idag sändes inslaget och det visade sig att sjukhusrestaurangen har ändrat sin policy. Det gör mig glad att ha kunnat få vara med å påverka. Hoppas fler GBP-op törs visa sina "kort" och be om reducerade portioner, känns ovärt och kasta en massa mat då världen ser ut som den gör idag och då vi alla bör tänka på miljön.



Det finns restaurangkedjor som har en policy att låta GBP-opererade få mindre portioner till reducerade priser, dit hör bla Pizza Hut och Harrys. Det är på dessutom på Harrys vi är och filmar. :-)

Inslaget...

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyheterna_vasteras?title=sjukhuset_sade_nej_till_sitt_eget_kort&videoid=2193918&utm_medium=sharing&utm_source=facebook&utm_campaign=tv4play.se

2 kommentarer

maria svedström

22 May 2012 11:03

vet att å också erbjuder halv portion och jag har ävevn pratat lite med vlt om att göra ett repotage för att kolla vilka restauranger i västerås som kan erbjuda oss mindre portioner :)

Nettan

22 May 2012 11:27

Det är ju så många som tycker det är jobbigt att be om mindre portioner, när man dessutom blir avvisad, så känns det ännu värre. Tycker fler restauranger borde göra som Harrys, Å, Pizza Hut mfl. Ska bli kul å se om VLT nappar på ditt förslag. :-)



Kommentera

Publiceras ej