5 månader sen min hälsoresa startade.

2kommentarer

Idag är det exakt 5 månader sen jag opererades. Jag skrev precis efter operationen att jag ångrade min operation pga att det gjorde så j**la ont överallt, då jag inte fixade med varken narkos eller smärtstillande utan att kräkas. Nu när det gått några månader så kan jag se allt som jag "vunnit" på att göra det här operationen.

- Jag har slutat äta min hjärtmedicin dagligen, som mest åt jag den 3 ggr per dag. Har behövt äta 2 tabletter på 5 månader.

- Jag har börjat träna och kommit igång med fysisk akivitet.

- Jag lider numera inte av fetma, vilket gör att risken för hjärt och kärlsjukdomar har minskat radikalt.

- Jag har sover oerhört mycket bättre på nätterna. Har ätit sömntabletter de senaste 15åren men behöver dem inte längre. Och om jag behöver det, så tar jag halv dos.

- Min magkatarr har helt försvunnit.

Det här är vad viktnedgång och GBP-operationer betyder för mig. En rejäl hälsoresa, där man får samma rätt och möjligheter som alla andra till ett rikt och längre liv.






Fick frågan idag om jag ångrar operationen och det gör jag inte. Men jag är fortfarande övertygad om att man med hjälp av terapi kan gå ner exakt lika mycket som via en operation, dock finns inte det alternativet idag. Övervikt och hälsa handlar mestadels om hjärta och smärta och INTE om att man är matglad.



2 kommentarer

Renée

28 Mar 2012 19:21

Jag läser din blogg alltid...men är dålig att kommentera. Kommentarena blir oftast på FB :-) Men du.....tack för att du delar med dig av din resa och att du är en sådan fin människa! LOVE U BIG TIME!!!!! Du är såååå duktig och jag blir sååååå inspererad av dig! Tack!!!!

Tack!

Nettan

28 Mar 2012 23:51

Tack för de fina orden! Är glad om jag lyckas inspirera någon. Såg att du åsså kommit igång ordentligt. Vad duktig du är!!! Vad blir det för dans sen? Är det nåt jag kan få följa med på?



Kramiz

Kommentera

Publiceras ej