En undran.........

4kommentarer

Har precis konstaterat en grej.
 
La familia åker till Turkland på torsdag å jag ska sova ihop med mina systersöner Adde och Freddan. So far so good.
 
Då vi är tre som delar rum, så måste nån ligga på den obekväma extra sängen. Förra gången vi åkte sov jag med Adde och minsta systersonen Jonte. Och då fick Jonte som minsta person, ta den "dåliga" sovplatsen.
 
I vår familj är nämligen nästa alla överviktiga, det innebär att vi alltid har outtalade platser när vi träffas. Jag och pappa får alltid sitta i stora bekväma träfåtöljer på uteplatser, vid köksbordet får vi trästolarna medans de små (Jonte, Bea och Jossan) sitter på plast, är vi passagerare i en bil, så får vi med störst rumpor sitta fram.
 
Blev ett bryskt uppvaknande på midsommar när vi alla skulle sätta oss till bords hemma hos min storasyster och Adde pekar med hela handen mot en plaststol och säger - moster där får du sitta. Trodde han skämtade med sörru det gjorde han inte.
 
Så nu till min undran...................innebär det här, då jag precis konstaterat att jag kommer vara den som är minst i volym i mitt rum i Turkiet, att jag kommer få sova på den obekväma extra bädden?!?! Hmmmm
 
 
Jag hoppas att vi kan ta in nån ny regel i vårat rum. typ att damerna får välja först eller att jag som moster och dubbelt så gammal, borde få sova skönast. Eller ska jag helt enkelt förlita mig på att Adde och Freddan är såna gentlemän att jag helt enkelt kommer få välja min sängplats före alla andra?
 
Återkommer på torsdag med fördelandet av sängplatser i Turkland. Hahaha
 
 
 
 

4 kommentarer

Bine

27 Jun 2012 00:28

Damerna först brukar man väl säga ;)

Nettan

27 Jun 2012 08:14

Jamen eller hur? :-)

Anonym

27 Jun 2012 09:01

Jag tycker att vi gør så hær att vi tævlar om platsen :)

Andreaz

27 Jun 2012 11:27

Game on

Kommentera

Publiceras ej