Ett delmål är avklarat! :-)

4kommentarer

Wieeeee!!!
 
Äntligen så har jag nått ett av mina delmål som jag faktiskt inte trodde skulle ske några fler gånger under mitt liv.
 
 
Min vikt börjar med en 7:a!!
 
Idag när jag ställde mig på vågen stod det 79,8kg och jag skulle tro att det är ca 17år sen jag vägde så här lite. Ja, lite för att vara mig iallafall. :-)
 
När min hälsoresa började var första målet att komma ner till 110kg, därefter att komma under 0,1 ton, sen har jag satt mina delmål på vart 10kg. Den största glädjen var nog att gå från att ha varit tresiffrig i många år till att faktiskt bli tvåsiffrig. Det betydde jättemycket för mig och gav mig orken att fortsatta kampen mot mitt gamla matmissbruk. Men på en god andra plats kommer dagens 7:a.
 
Håller på å närmar mig slutet på min viktnedgång och nu gäller det att lära mig att hålla en bra nivå på mitt intag. Känner mig grymt taggad att börja med träningen i höst, för nu ska här byggas muskler. 
 
Ha en bra dag alla vänner!

4 kommentarer

Crille

12 Jul 2012 09:42

Woohoo!
Du är så jäkla duktig!
Kram

Nettan

12 Jul 2012 09:51

Crille - Tusen tack, bästa. Kommer finnas som stöd för dig när det är dags för din operation. Kramiz

Susanne

13 Jul 2012 09:13

Du är jätte-jätte-duktig Nettan!
Jag o Esa är fulla av beundran ang. den här resan du gjort. Hur du har lagt om livet med mat och träning. Kanonbra gjort!!
Ha en härlig tid i Turkland :)

Kram

Nettan

13 Jul 2012 09:52

Tack snälla ni. Det har å är en omställning men jag tar det i min egen takt, så det blir en del av mig å min vardag resten av livet. :)

Är så glad över att få slippa hjärtmedicin,sömntabletter å att jag lyckats förlänga mitt liv med många härliga år.

Hälsa gubben å ha en fortsatt underbar sommar.

Kramiz

Kommentera

Publiceras ej