2012 års första arbetsdagar.

0kommentarer

Igår träffades hela ligan på gamla kontoret och vi tog med oss det sista som behövdes för att kunna ha en effektiv arbetsdag. Det blev trångt i bilarna men allt gick bra till slut. Mina kollegor var snabbt igång med sina arbetsuppgifter och vips så var första ordern någonsin i våra nya lokaler gjord av Erik. Sweeeeeeet! Det var en av många ordrar som kom under hela dagen, precis alla sålde kalasbra.

Har äntligen fått ordning på mina måltider, känns toppen, då jag är asdålig på rutiner när jag är ledig. Lagade äggröra med gravad lax till kvällsmat, jättegott!

Kollade på film med Freddan på kvällen, 2:a delen av Arn, låg och väntade på oss. La mig tidigt för jag var hiskeligt trött. Tvådagars i helgen, tog ut sin rätt. Hahaha

Idag så har jag försökt komma in i mina gamla datorer men jag har glömt mina gamla lösen, tror jag blir galen. Var tvungen och radera alla nya lösen från min hjärna för att försöka komma på de gamla, det resulterade i att jag inte kom in i min nuvarade dator till slut, hahahaha. Katastrof! Tror min hjärna har varit ledig för mycket på sistonde.

Vi missade ta med oss microvågsugnar och kaffebryggare igår, så det har vi varit och köpt idag, skönt att få nya grejer.

Sjukt bra dag på jobbet, det plingar i säljklockan konstant. :-) Själv så har jag suttit upptagen både idag och igår i möte. Men i morgon hoppas jag kunna vara med kollegorna mera. Cecilia var förbi och hälsade på en sväng och spanade in de nya lokalerna.

Efter jobbet stekte jag lite blodpudding, gott. Sen åkte faktiskt julen ut! Har inte haft någon julkänsla alls i år och skulle den infinna sig nu, så är det alldeles försent. Skönt att få alla vanliga grejer på plats igen.

Nu blir det fokus på mathållning och på att röra mig igen, promenader, tantgympa eller vad det nu blir. Får se vem som lyckas övertala mig att följa med på nåt pass. Det brukar vara ganska så svårt att få iväg mig på nåt sånt men som sagt, just nu är jag ganska så villig att försöka mig på nåt.

Freddan har börjat på gym och är grymt målinriktad. Vi har suttit mycket och snackat vikt, kropp och hälsa. Jag vet faktiskt inte hur mycket jag ska gå ner innan jag blir nöjd. Känns svårt att sätta visst antal kg. Kanske måste jag ner 10kg eller 20kg innan jag är i mål, vem vet?!. Det jag däremot vet är att jag fortfarande vill vara kurvig, vilket för mig är att vara kvinnlig. Så trådsmal är inte någon ambition jag har. Men nu är det iallafall dags att fortsätta min resa mot ett hälsosammar liv.

Kommentera

Publiceras ej