Härliga tisdag

0kommentarer

Nu har det hänt massa roligt.

Dels så är det bokat att favvokillarna Henrik och Micke kommer till Vässan på lördag och övernattar. Det ska bli galet kul!!! Försökte få till en date med dessa upptagna boys sist vi var i Stockholm med de hade fullt upp med flytt, jobb och massa annat, så det bidde inget. Men nu så är det äntligen dags. Bra initiativ, Henrik!!!

Sen så har jag träffat Cecilia, hon lagade lunch till oss och vi satt å surrade om hennes företag och allt annat positivt som sker i hennes liv 2012. Superglad för hennes skull. Sen så har jag fått låna ett par jeans av fröken. De sitter verkligen som ett ormskinn men tack vare en fantastisk stretch, så är jeansen anpassningsbara, haha. De kommer sitta bra om ett par veckor.

Idag pajjade mina strumpbyxor på tre ställen, hur vanligt är det? Det slutade med att jag var tvungen och åka till Hälla köpcenter för att köpa nya. Och det i sin tur resulterade i att jag så klart kom ut med mer grejer än jag egentligen skulle ha, en väska, en klänning, en pyjamas, en halsduk och en grön pälskrage, en ring och flera par stumpbyxor, måste ju bara ha det. :-)

Väl hemma så började jag rensa i min skjutdörrsgarderob och där hittade jag flera kassar med saker jag inte ens hunnit packa upp, bla ytterligare en pälskrage, en sommarklänning, två toppar och elva nagellack. Känns som det är dags för mig att begränsa min shoppingbegär lite grann. 

Nu under kvällen har Freddan och jag suttit och snackat ekonomi, framtidsdrömmar och mål. Jag har haft en dröm i några år och det är att ta motorcykelkörkort. Problemet är att jag vet inte ens hur fasiken man kör en moppe. Men nu har jag skickat sms till lill-Jonte, min systerson. Han har en moppe och borde nog kunna lära mig köra den. Tror det kan vara bra att ha tränat på den innan jag ska försöka lura till mig en rosa lapp för hoj. :-).
Jag vill ha en motorcykel som sitter skönt i, framåtlutat är inte min grej.

Typ nån av de här...

S

Frågan är ju om jag behöver vara intresserad av att pyssla med motorcykeln, för jag är totalt ointresserad av motorer idag och det lär ju knappast ändras. Har kört bilen utan spolarvätska en vecka nu för jag vet inte vilket hål jag ska hälla vätskan i, hahaha.

Om jag fick drömma, så skulle jag vakna i morgon med alla kunskaper jag behöver för att kunna köra, självklart ska jag då även ha körkortet samt att det står en fin hoj och väntar på mig i garaget, betald och klar. Nåväl, vad är väl en bal på slottet?!

Nix pix, nu ska jag glo på Carina Berg flyttar in. Vi hörs gott folk!

Kommentera

Publiceras ej