Norgeresa bokad.

6kommentarer

Igår hörde Samuel av sig, Josefin var magsjuk å undrade vad jag brukar göra för att få henne att må bättre. Inget av förslagen var bra utan hon ville att jag skulle komma till Norge å helst då, nyss. Hahahaha. Stackar lill-skruttan. :(
Hur som helst så fick det fart på både mig och Jonathan (min yngsta systerson), så idag har vi bokat flyg till Haugesund och vi åker 9 februari. Det ska bli jättekul och mysigt att få åka iväg ensam med lill-Jonte å hälsa på kidsen i Norge. Megamyyyyys.

Hade lunchmöte idag, vi åt på Harrys, då de precis börjat med lunchservering. Kan varmt rekommendera lunchmaten, dessutom fick jag billigare lunch då jag är GBP-opererad. Det kallar jag flexibilitet. (Morrar fortfarande å Saffets!!! Morr, fräs och klös!!!!)

Det var meningen att vi skulle ha veckohandlat igår men då jag var helt slut efter två dagars festande, så spenderade jag hela kvällen igår, utslagen i soffan. Hahaha. Så idag efter jobbet var det bara att dra iväg och storhandla........trodde jag iallafall. Hade missat äta mellanmål, så energin var slut. Så de bidde bara några få varor, för jag var tvungen att åka hem å äta.

Middagen var lax i kokosmjölk och röd curry med ris. Och numera vet jag att kokosmjölk inte är nåt för mig. Pappa gillade maten och Freddan får dessutom matlåda. :-)

Men nu blir det en långpromenad med Laban.

6 kommentarer

Nathalie

16 Jan 2012 19:41

Prova med kokos mjölk light! Den funkar för mig. Har inte provat vanlig dock för tänkte att light var bättre ;)



Kram!

Nettan

16 Jan 2012 22:39

Har inte hittat lightvarianten. Vart köper du den?

Tack för tipset! :)



Kramen

Nathalie

17 Jan 2012 21:37

Jag köpte på Ica maxi :) vet inte vad märket heter men det är det vanliga märket som typ all såndär mat har :p



Kram!

Nettan

17 Jan 2012 21:43

Tack, då ska jag checka där. :-)



Har du fått ett GBP-kort att visa upp på restauranger och dyligt? Om du har det, kan du ta kort på det och MMS:a det till mig i så fall? Pratade med min läkare när jag var där sist och han hade så klart ingen aning om vad det var för kort jag menade. :-(

Nathalie

19 Jan 2012 19:21

GöR det :)



Ja det kan jag absolut göra! Alla sjukhus delar inte ut såna kort tyvärr. Det tycker jag är jätte dåligt. Det är ju inte till för resturanger i första hand men det är ju bra att ha något att visa upp om dom vill ha "bevis" att man är opad å få köpa barnportion. Men kortet är egentligen till för typ sjukhus. Om något skulle hända mig kan jag eller någon anhörig visa upp det så att sjukhuset vet hur dom kan behandla mig. Eller så. Därav tycker jag det är dåligt att inte alla får det.



Jag hade med mig en Smoothie i handväskan genom säkerhets kontrollen på Arlanda för jag behövde äta och det fick man ju såklart inte men jag sa att jag var opad å visade kortet och då fick jag behålla den.



Kram!

Nettan

19 Jan 2012 23:42

Tack för bilderna.



Jag vill åsså ha ett sånt kort. Ska tjata mig till ett. :)



Ha det bäst.



Kramiz

Kommentera

Publiceras ej