Fuck, fuck, fuck.......bergådalbana

6kommentarer

Började dagen med att känna tre knölar i armhålan. Fuck, fuck, fuck.
Två av mina tre fastrar har haft bröstcancer så tankarna går snabbt åt det hållet. Åker till jobbet och ringer min familjeläkare vid halv nio. De vill att jag ska komma in redan på förmiddagen.

Ringer Jossan för att få höra hennes röst, då jag känner ångesten krypa på. Låter mina kära kollegors positiva energi skölja över mig, idag så känns det extra viktigt.

Vill inte åka till läkaren ensam men alla jag känner jobbar så klart. Gråter ett par tårar i bilen och är rädd. Är rädd för att det är det värsta tänkabara, usch, inte nu när jag mår så himla bra och har börjat min resa mot ett hälsosammare liv.

Min läkare konstaterade snabbt att det inte var någon fara alls. Det visade sig att det är mjukdelsskador, då jag tränar för hårt med för tunga hantlar. Till min läkares stora förvåning slänger jag mig om halsen på henne och är överlycklig!

Det är så farligt att låta ens tankar och funderingar få fritt spelrum, då fantasin alltid är 100 gånger värre än sanningen! Det gäller det mesta här i livet, svar på sjukdomar, svartsjuka, rykten, rädsla för att mista sitt jobb och massa annat jox.

Nej, det gäller att lägga energin på det man faktiskt vet något om och kan påverka och låta bli att älta. Ältande äter upp en inifrån och tar massa energi.

Just nu sitter jag återigen på jobbet och känner mig så tacksam till livet!

6 kommentarer

satu

30 Jan 2012 17:51

ooh,så skönt att du redde ut det på engång.Man ska inte vänta med sånt,Du ska veta att jag blir så jäkla inspirerad av dig,så snart får du lugna ner dig en smula hihihi,skoja bara hadet bra /kram

Nettan

30 Jan 2012 23:54

Hello Satu!

Vad kul att du blir inspirerad, det blir jag av din kommentar! :)



Ja, ovissheten är en styggelse! Bättre att veta sanningen å vara lösningsorienterad.



Tack för ditt pepp.



Nu ökar vi!! Tjohoo! :)



kramiz

Vässans Finest

31 Jan 2012 16:52

Åh men va skönt att höra att det inte var något!! :D

Nettan

31 Jan 2012 21:27

Emma - Ja verkligen, känns ju superskönt.

Renée

02 Feb 2012 14:05

Vännen du kan ALLTID ringa till mig. Har inte svårt att skjuta upp det jag gör och följer med till tant doktorn om du vill!!!!!

När vi träffas har vi alltid roligt och skrattar.......men varför inte träffas för att få gråta lite åsså....?

1000000000 kramisar

Nettan

02 Feb 2012 19:02

Renée - Tack, du har så klart helt rätt. Klart att man ska kunna vara ledsen med sina bästisar åsså. :-)



Kramiz

Kommentera

Publiceras ej