Hemresan går till världshistorien

0kommentarer

När vi väl ska bege oss, vet Josefin inte vart flygbussen går i från för station. Så vi bestämmer i sista sekunden att vi ska ta en taxi i stället. Då visar det sig att hon inte kan nr dit heller. Suck. Till slut får hon fram ett nr och jag ringer efter en bulle. Vi packar i hop våra prylar och går ut, säger hejdå och kramas med Jossan. (Samuel var på jobbet).

När vi åkt några meter säger taxichauffören att vi måste byta taxibil för han har en annan körning och kan inte köra oss till flygplatsen. OMG! Han börjar frenetiskt ringa sina kollegor för att kunna möta upp oss på bästa möjliga plats, väl där, slängs våra väskor in i den nya taxin och den andra for i väg med en rivstart. Jaha, vi sätter oss i den andra taxibilen. Chauffören är 80år gammal, ca 150 hög med värsta rökhostan. Hon gapar och skriker hela vägen fram till flygplatsen.

Därefter så ska vi gå in, lämna ifrån oss våra smycken, laptop, all vätska och sen gå igenom, Men det funkade inte utan jag måste gå tillbaka igen och ta av mig stövlarna å lägga dem på bandet, Det pep fortfarande när jag gick igenom, Säger till personalen att det beror på min BH. Den killen som jag sa det till blev så röd i ansiktet, så jag trodde han skulle svimma. Tids nog kom en annan kvinna som jag berättade för att min bh ger utslag i deras maskiner. Ok, då måste hon får känna på dem.......Babselut, gör det så vi kan gå nån gång.
Efter det blev vi utsläppta och kom ut till gaten.

Vi gick och köpt kaffe och lite godis. Flyget skulle gå kl17 och landa i Oslo 17.50 och sen hade vi 1tim och 10 minuter på oss innan nästa flyg gick kl 19. Men så enkelt skulle det så klart inte gå. Första flyget blev försenat i 1timme och 10 minuter.
Då börjar Jonathan blir förbannad, för han måste verkligen hem idag!
Jaha säger ja, den känslan kommer du inte särskilt långt med så stoppa undan den till nåt bättre och vettigare tillfälle. Han muttrar och är sur. Så jag frågar återigen vad är så viktigt. Då visar det sig att han och tjejen firar 3 månader i morgon samt att det är alla hjärtans dag. Men hallå, det kan ni väl fira när du kommer hem, eller? Nej, moster, jag måste hem i kväll annars så kommer jag aldrig mer få ligga!!! Hahahahaha, jag dog av skratt när sa det. Men självklart blir jag nu tvungen att göra mitt yttersta så min kära systerson får ligga i morgon.
Beger mig mot personalen med den lenaste rösten och frågar hur vi kommer hem till Arlanda. De ger oss nya platser på nästa flyg som är 7,40 på tisdagen. Jag kommar bort mot Jonte som ser ut som om han har en mörkt moln runt skallen. Men vi vill inte ha de biljetterna utan vill att de löser det med personal som väntar på oss när vi kommer fram till Oslo. De ska försöka ordna det.

Vi når mark 18,56 och ska rulla till vår gate å det tog aslång tid. Satte foten utanför planet 19,05. Osloflyget skulle gå 19 så nu var det riktigt stressigt. Tack å lov stod det en personal från Norwegian och väntade på oss. Vi sprang med alla våra väskor i full fart med högklackat till nästa gate som skulle ta oss hem till Svedala, Mycket riktigt så hann vi, tusen tack Norwegian! Flyget väntade på mig och Jonte och avgick 19,15 en kvart försenat.

Jonte var assvettig och aslycklig.
Han sa Shit vilken tur att vi har varandra när det händer nåt sånt här.
Jaså svarade jag, vad hade du gjort om jag inte varit med?
Moster, då hade jag panikerat.

Hahahahah, har ingen aning om vad ordet panikerat betyder men jag hoppas verkligen att grabben för ligga i morgon, för det var inte helt lätt att genomföra denna körning.

Kommentera

Publiceras ej