Tv-program och tankar

0kommentarer

Nu när jag är hemma å pysslar om min pappa så måste jag slå ihjäl en hel del tid. Idag så kollade jag för första gången på ett avsnitt av Real housewives of Beverly Hills, herre min jösses vilka trasiga människor. De handlar om ett gäng kvinnor som så klart är rika, smala, långt hår, snackar skit om varandra, plastikopererade osv. Allt handlar om yta, yta och åter yta.
 
 
Därefter slog jag över till Dr Phil. Han hade en av kvinnorna från Real Housewives som gäst. Hennes make har tagit livet av sig så därför så medverkade hon. Hur mycket pengar, smink, klänningar och bilar man än äger så står vi alla lika inför att drabbas av en sorg.
 
Ibland får jag mig en funderare på vad det är jag pysslar med här i livet. Vad är mina mål? Vad vill jag uppnå? Det kan väl ändå inte bara vara karriär och ha en shysst lön? Livet består ju av så mycket mer än det eller hur?
 
Hade ett riktigt bra snack igår kväll med min fina vän Tobbe. Om vilka olika kvaliteér vi har å vad vi behöver jobba mer med att utveckla. Det är ju alltid så mycket lättare att ge andra råd än att ge dem till sig själv det. Igår fick jag lite push av "Tåpbe". Tack för det min vän. <3
 
Så länge har jag iallafall levt, att det har jag lärt mig, att ska jag få någon förändring i mitt liv, så är det banne mig endast jag själv som kan genomföra den. För ingen annan borde ha lika stort intresse av att min framtid som jag.  Hur man än vänder och vrider på saker å ting så är man sin egen lyckas smed. Jag ansvarar själv över hur min framtid ser ut, det kan jag inte belasta någon annan.
 
Det mesta här i livet kan vi påverka förutom sjukdom och död. Så frågan är hur ska min framtid se ut??? Lite spännande faktiskt, nu när jag återigen kommit på att det är jag som är kapten på min skuta. :-)
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej