Besök på Akuten

4kommentarer

Min pappa väckte mig i morse och sa att han hade ont på vänster sida vid hjärttrakten och att det strålade upp i axeln och ner i armen. Han berättade redan igår att han inte kände sig helt kry men att det var värre i dag. Jag kände hur mina panikkänslor ökade till max!
 
Han hade dessutom mått illa i morse och kunde inte äta någon frukost och hade svårt att andas. Jag ringde hans familjeläkarmottagning som bad mig ringa efter ambulans direkt, då det rörde sig om både hjärt- och andningsbesvär. Men min pappa vägrade så klart att åka ambulans, så vi åkte till Akuten med egen bil. De visste att vi skulle komma, då familjeläkarmottagningen redan hade ringt och meddelat det. Vi fick komma in direkt och de tog blodtryck, EKG och massa blodprov.
 
Då min pappa är en riktig karlakarl så fanns det ingen historik om honom på Västerås lasarett, han har aldrig sökt för någonting, vilket är lite ovanligt för en man i hans höga ålder.
 
 
EKG fick vi svar på omgående å det visade inget. Tack å lov så var det ingen hjärtattack! Så då ville pappa åka hem direkt, han ville absolut inte vara kvar. Nåt tristare än att ligga på ett sjukhusrum hade han inte varit med om! Hm, som tur var så kom Lisa å hon hade med sig Julmust och choklad, det gjorde honom nöjd en liten stund. Själv så satt jag med min kvarg och hårtbröd.
 
Men till slut så fick vi reda på att alla prover var bra och att vi fick åka hem. Eventuellt så kan det vara en inflammation och han måste hålla sig lugn några dagar. Å det är verkligen inte det lättaste, när man heter Lars Andersson. :-)
 
Så nu blir jag hemma några dagar å ska se till att han äter ordentligt och gör absolut ingenting, lättare sagt än gjort. Men jag är oerhört tacksam för att min fina pappsen mår hyfsat bra iallafall. <3

4 kommentarer

Bine

10 Dec 2012 17:39

Åh, jag hatar också allt som har med sjukhus att göra, åker inte dit om jag inte är dödssjuk.. Gjorde mitt första besök på lasarettet nångonsin för nån månad sedan, dock bara som sällskap till en vän..

Svar: Jag tror egentligen inte att han hatar sjukhus. Men han har oerhört hög smärttröskel. Börjar han blöda så sätter han ihop såret med hjälp av silvertejp eller dyligt. Trots att han går på waran och behöver sy. Sjukhus är för sjuka människor å han är ju frisk! Iallafall enligt honom själv. :-)
Nettan

Bine

10 Dec 2012 18:04

Haha, ja de har han ju iofs rätt i :) Enda gången jag va på ett sjukhus va när jag fick en brännskada när jag va liten, å de va på Gotland, på semestern :P Hade säkert överlevt utan sjukhus också i det fallet ;)

Svar: Ibland kan man ju faktiskt behöva låta proffsen på sjukhuset kolla på våra skador/sjukdomar. Vi betalar ju faktiskt för det via våra skattepengar. :-)
Nettan

Peter

10 Dec 2012 18:05

Vad skönt att det inte var någon hjärtinfarkt eller något annat allvarligt. Hälsa Lasse och be honom krya på sig. Kram Peter

Svar: Det ska jag hälsa honom.
Nettan

Bine

10 Dec 2012 22:41

Ja de har du ju rätt i! ;) Han får krya på sig, hälsa så gott :)

Svar: Tack det ska jag! :-)
Nettan

Kommentera

Publiceras ej