Sköna söndag

0kommentarer

Ursula och jag klev upp vid 12-tiden och gjorde i ordning varma mackor som vi satte oss på uteplatsen å åt samtidigt som vi resumerade lördagkvällen.
 
Stefan kom å hämtade sin sambo på eftermiddagen men var kvar en stund innan de for hemåt, det var trevligt. Ska ta å åka å våldgästa dem under hösten har jag tänkt. :-)
 
Sen kom min favvosvåger och "lilla" systersonen Jonte hit och hämtade lite kantareller som pappa hade fixat åt Lisa. Johnny som är whiskey-expert hade med sig en flaska till mig. Då jag vill lära mig dricka whiskey men tycker allt smakar häx-blandning från min barndom. (Ni vet när man var i föräldrarnas barskåp och snodde sprit, man tog lite i från alla flaskor så det inte skulle upptäckas).  Men nu har jag fått nåt att börja med iallafall. Tack Johnny-boy. :-). Var en så stolt moster idag när Jonte övningskörde hit och hem. Duktiga Jonathan!
 
 
Sen tog jag mig ner till källarna och skruvade fast ben på sängmadrasserna därnere. Jag håller på och fixar ett gästrum, då det nästan alltid är folk som sover över här. Har tidigare haft en gästrum på min våning av huset men det lilla rummet, även kallat cellen, ska jag göra om till walk in closet........behöver bara hitta inspirationen. Kommer behöva ha nåt att göra under hösten och renovering av det rummet blir perfa.
 
Har dessutom lovat Peter att hjälpa honom tokrenovera hans stuga under hösten och det ser jag fram emot.
 

Kommentera

Publiceras ej