Ont i halsen. :-(

2kommentarer

Vaknade med ont i halsen idag. Stannade å köpte halstabletter på vägen till jobbet i morse men tyvärr så har det inte blivit bättre under dagen. Jag dricker normalt sett Oboy (smaskens) när jag har ont i halsen men mitt hem är rensat på allt sött efter min Gastric bypass operation.
 
Däremot så har jag velat lära mig dricka te men har alltid tyckt att det är så himla blaskigt. Så in i skafferiet och leta te och självklart fann jag både det ena och det andra. :-) 
 
Det som luktade absolut godaste var ett Jul-te, dessutom fick jag användning för den där te-skopan för första gången sen jag köpte den för nåt år sen.
 
Dock föredrar jag Oboy fortfarande. :-)
Drar i mig några febernedsättande tabletter på samma gång. För i morgon måste jag vara 100% frisk!
 
Nu blir det bingen för den här fröken.

2 kommentarer

Veronica

28 Aug 2012 22:33

Har du mjölk i ditt te? Om...så skumma mjölken med en mjölkskummare, då upplever du inte blaskigheten lika mycket.

Nettan

29 Aug 2012 00:03

Tack för tipset, det blev mycket bättre. :-)

Kommentera

Publiceras ej