Funnen lusekofta.

0kommentarer

Jag bor i ett ganska så stort hus, så jag har haft möjlighet att hjälpa flera vänner/familjemedlemmar som har behövt en tillfällig bostad.
 
Men det innebär bland annat att
 
  • Mina privata saker på vind och i källaren har flyttats runt några gånger för att göra plats för nyinflyttade
 
  • Att jag aldrig hittar i mitt kök. Då det varit sex olika personer som flyttat in och ut, så lägger alla bestick, tallrikar, skålar och annat på olika ställen. För alla har sina egna favvo-ställen. Skärbrädor är det som oftast är borta. :-)
 
  • Att man alltid måste visa oerhört mycket ödmjukhet inför andra människor och respektera andras "privata space"
 
Det riktigt roliga är att nu när det är ganska så lugnt i mitt hus, så har jag också tid att gå igenom mina egna grejer. Å då finner jag även mina saker som jag håller så kärt!
 
Nu har jag hittat den sista lusekoftan som min älskade och saknade mamma stickade till mig. Och det värmer mig i hjärtat. Den kommer användas flitigt under kommande höstpromenader.
 

Kommentera

Publiceras ej