Torsdagen spenderades med min älskade pappa.

0kommentarer

Nu har dagen kommit då pappas demensutredning skulle starta. Vi begav oss först till Datortomografin, sist jag var där var det med Josefins biologiska pappa. Då upptäckte de att han hade hjärntumör, usch. Det väcktes en hel del tankar när jag satt ute i väntrummet. :-(
Ett par timmar senare hade vi tid hos hans familjeläkare och det gick också bra men än så länge har vi inte fått några svar, det lär nog dröja några veckor.

Tillbaka till jobbet och var kvar där till fem-tiden, sen åkte jag hem och lagade en räk och kräftsallad ihop med Freddan, det blev jättegott. För första gången på bra länge satt alla inneboende vid samma köksbord å åt middag. det var trevligt.

Det har varit alldeles fantastiskt väder idag, så jag tog med mig pappa ut på en långpromenad. Vi gick nere vid Svartån och mot Domkyrkan. Sen tog vi den långa trappan upp till Djäkneberget å jag orkade springa upp och ner för den 3 gånger. Sweeeet!

Har pratat mycket med pappa under den här dagen och det har varit bra för mig att få rätsida på mycket av mina tankar och funderingar. Han är bra att diskutera med, en enkel man med enkla och bra lösningar. Vi har pratat mycket om mamma som jag saknar så förbaskat, särskilt när jag villar bort mig i vissa känslor. 
Jag är glad över att ha världens bästa pappa.

Och på lördag kväll kommer universums underbaraste unge hem, kommer nog pussa ihjäl henne. <3

Kommentera

Publiceras ej