Borttagning av stygnen. Blä

0kommentarer

Okej, då var det dags för dagen som jag ratat. Stygn och/eller clips ska tas bort från min mage och navel. Urk!

Har självklart sovit oroligt, bara tanken över vad som ska hända får mig att kallsvettas. Åker till C-las, har pappa med mig för jag utgår ifrån att jag kommer bli hysterisk och behöver nån som kan köra hem mig efteråt. Väskan är full med smink, då jag även utgår ifrån att jag kommer tjura som en stucken gris. Det krävs en hel del vilja för att ta mig dit med gott humör. Har med mig kallelsen och ger den med ett leende till tjejen i receptionen. Får då reda på att jag ska åka till min familjeläkare och inte till dem. Frågar henne vart det står någonstans på lappen och får ett riktigt grinigt svar tillbaka. Suck. 
Nu vill jag åka hem, pappa säger åt mig att vi ska åka direkt till familjeläkarna och jag börjar känna mig som 5år. Läppen börjar darra och tårarna kommer. Men skit samma, vi drar dit på en gång. Pratar på i bilen för att hålla uppe mitt goda humör, så att jag överhuvudtaget fixar att gå in dit.
Väl framme tränger jag mig  i kön, orkar tyvärr inte ta nån nrlapp för att sen sitta och vänta på min tur. Idag fixar jag helt enkelt inte det. Känner mig på helspänn, som en pilbåge just nu. Kliver in och pratar med tjejen i receptionen direkt och visar återigen min kallelse. Jaha, säger hon, vilken tid har du bokat? Omg, ska man boka tid?! Skulle tro att jag börjar se panikslagen ut, för hon är vänlig nog att ge mig en tid redan kl 14.30 idag.

Ut i bilen igen och nu vet jag banne mig inte vart jag ska göra av all uppdämd energi som jag har behövt för att ta bort de här jädrans stygnen. Vet bara att det måste ut på nåt sätt. Hade jag inte varit opererad så kan jag lova att jag ätit nåt! Ny känsla och erfarenhet att nu efter operationen så går det inte att äta. Det blir shopping!!!! Åkte och köpte nya läderstövlar och massa nya kläder. Asroligt och asskönt!

Hem och äter lunch och går ut med Laban. Sen var jag supertrött och fick vila en stund. Vid 14-tiden ringer de från familjeläkarna och ber mig komma omedelbart pga att de ska ge influensaspruta idag kl 15 och därför behöver vara klar med mig innan dess. Ok, sätter mig i bilen, paniken kommer smygande lite smått, kommer in till sjuksköterskan ganska så snabbt. Mumlar fram att jag är livrädd och hon meddelar att det är inte hon. Vilken himla tur att jag träffade just henne idag, hon påminde om en rysk kulstöterska, hon var stenhård! Hahahaha. Inget mesande här inte, full fart och vips så var allt klart! :-) Alla sår såg bra ut utom ett, där glipande det. Jag hade både stygn och clips men det gick jättebra.

Åkte hem och la mig och vilade igen, helt slut.

Vid 18-tiden åkte jag och hämtade Susanna och Tobbe. Vi gick på Cecilias bokrelease, det var jättetrevligt. Många kända ansikten och äntligen ett signerat ex av hennes bok!



Finns att beställa på http://www.opportun.se/.
Själv fick jag äran att korrekturläsa boken men det ska bli spännande att läsa boken i sin helhet. Grattis Cecilia!

Jag och Susanna åkte hem till mig och tittade på "mitt feta syrianska bröllop".

Men nu är jag riktigt, riktigt trött efter en händelserik dag.

Kommentera

Publiceras ej