Min toppenlördag.

6kommentarer

Igår hade jag den bästa dagen på bra länge.

Min syster skulle komma å hämta mig kl 11 å sen skulle vi åka i väg till Renée och två kompisar till henne som säljer ut massvis med kläder. Grejen var det att jag vaknar först när jag får ett sms av Lisa "Nu är jag här". Hahaha, shit alltså, har aldrig kommit upp ur sängen så snabbt någon gång. Syster fick snällt komma in och vänta men jag är lika snabb som Blixt Gordon när jag gör i ordning mig, så vips satt vi i bilen på väg ut mot Hässlö.
Jag hittade fyra plagg och Lisa ett par stycken. Lyckliga över dessa åkte vi till Max å åt en Low Carb hamburgare, bytte ut den mot en 90gram å lyckades få i mig en tredjedel. :-) Sen så drog vi ut till IKEA, Lisa skulle ha några hållare till sina smycken, då hon ska ställa ut på julmarknad. Jag skulle inte ha nåt men har det någonsin hänt att jag gått in på IKEA utan att komma ut med nåt?! NEJ! Så blev det även denna gång, köpte tre fårskinn, två saftbringare och nåt annat jox, Suck. Därifrån drog vi till Jula, hade sett ut ett par renar med släde som jag vill ha på garagettaket. Kommer ju bli så bra, även om min pappa fnyser och säger att det aldrig kommer att gå. Men jag har fått hjälp av systersönerna Adde och Freddan med att montera ihop den och sen så har jag pekat vart jag vill ha släden, de kommer att hitta på nån lösning, så vi får fint till jul.




Var hemma igen vid 17-tiden och Lisa for hem till Dingis å familjen. Själv satt jag kvar här hemma med massa sprudlande energi kvar, så jag ringde Cecilia som jag egentligen skulle ha träffat igår. Vi satt å surrade och sen bestämde vi att jag skulle hämta henne för nu var det dags för en klassisk partykväll, så jag hämtade henne vid 19-tiden. Jag provade dricka vin. Alkohol för första gången sen några månader tillbaka. Vid halv tio ringer Emma och Chrille, de är på fest och vill att vi kommer dit. Skönt att både Cecilia och jag är människor som kräver väldigt lite planering, pappa skjutsar dit oss. Väl hemma hos Johan, så får jag höra att han renoverat hela huset själv och går då på en redig rundvandring. Han har gjort allt precis själv under en 6månads period. Å det var så himla fint! Blir så imponerad när folk är så händiga och duktiga, sånt inspireras jag av. Fick lite tips som jag ska spåna vidare på.
Sen så var ju så klart Emma och Chrille där, så kul att snacka med dessa två helt galna människor, fulla av massa livsglädje. Min kompis Jennies tilltänkta make Conny var också där. En riktigt skön lirare. Jennie har jag känt i ca 17-18år men träffade Conny först i somras på Emmas White Party. Det är så sällan som jag stöter på människor som jag inte kan läsa av direkt, en förmåga jag lärt mig via mitt jobb och kontakt med många olika människor. Conny fick jag ingen riktigt koll på och visste banne mig inte riktigt om han var kul, sarkastisk, otrevlig, spydig eller vad. Men jag träffade detta vackra par en sväng på Harrys i höstas och då ramlade poletten ned, han är störtskön! Så igår när jag fick möjlighet att se honom igen, blev jag asglad, dock var snygg-Jennie hemma med parets små älskade barn. Så henne får jag träffa någon annan gång. Rätt vad det är så bestäms det att vi ska lämna festen och bege oss hem till Emmas mamma och alla klär på sig och vi går hem till Anneli som bor ett par gator bort. Där var även Eva med maken Micke.

 Eva å jag i köket hemma hos Anneli.

De flesta valde att åka ner på byn och festa vidare medans jag och Cecilia var kvar med Conny, Anneli, Eva och Micke. Det var supertrevligt att bara sitta och snacka å lyssna på bra musik hemma i köket hos Anneli, jätte mysigt. Bästa Freddan kom å hämtade oss vid halv tre, tackis.


För att jag skulle ha lite koll på vad jag fått i mig, så drog jag runt på min vinpava hela kvällen från de olika festerna och kan konstatera att jag drack tre glas vin på 7 timmar och det var helt lagom för mig.

Idag har jag inte gjort ett skit........det kostar att lika på topp, gott folk!
Men nu ska jag fixa middag fläskytterfilé med rotgrönsaker i ugn och en krämig pepparsås, smaskens.

6 kommentarer

Bine

20 Nov 2011 21:56

Vad fin du är nettan ! :-)

Cicci

20 Nov 2011 22:14

Tack för igår! Supertrevlig kväll!

Bine

21 Nov 2011 10:29

Vad fin du är nettan ! :-)

Nathalie

21 Nov 2011 14:22

svarar på din kommentar här! :)



tack så mycket! börjar synas lite nu. så skönt när man själv ser skillnaden å inte blir blind! :)



finns mkt kvar att ta av. magen och armarna finns det väl mest :p väger in mig på ca 96 kg nu så iaf 20 till vill jag ner.



kram!

Nettan

22 Nov 2011 18:40

Åh, tack snälla, gulliga Bine.

Nettan

22 Nov 2011 18:41

Cecilia - Precis vad vi båda behövde. :-)

Kommentera

Publiceras ej