-10,7kg, massa hår åker av, Turklandstävling.

9kommentarer

Okidoki, idag är det torsdag och därmed min vägningsdag och äntligen gott folk spräckte jag den magiska gränsen på -10, vågen stannade på -10,7kg och jag är happy!!! Jag lagar ju även mat till min pappa varje dag samt gömmer hans daim m.m och ser till att han äter minst 6st mål per dag. Så nu när jag äter nyttigare så får han en viktnedgång på köpet. Han har på denna vecka gått ner 0,7kg.

Idag har jag varit och klippt mig hos Sarah. Är tyvärr grymt dålig på att behandla mitt hår på rätt sätt, så idag åkte det mesta av, ca 30cm.



Ganska så skaplig hög med hår som inte finns kvar på skallen längre. :-), bra träning inför min superkorta frisyr så småningom.



Och resultatet.......ta da




Övrigt idag så har jag jagat in siffror från min kära familj och vår Turklandstävling.
På denna första invägning ligger vi totalt på 585,2 kg ihop och målet är att gå ner 78kg tom 9 februari 2012, alltså under 12veckor. Så nu är det dags att vi alla vässar till oss så vi får bo på ett fem stjärnigt hotell. :-) Fast visst vore det jävligt ballt och klara 86kg, så vi hamnar under 500kg.

Idag åkte Laban till sin husse, vi har delad vårdnad om Laban och det blir alltid så himla tyst i huset när han åker dit. Saknar det tassade ljudet av att han springer omkring här hemma och den blöta nosen som pockar på uppmärksamhet. Men jag får tillbaka honom nästa torsdag, längtar redan. Dessutom måste jag tvinga mig själv fortsätta gå mina promenader, det är ju så mycket lättare när jag har min hund här hemma.

I kväll kollade jag på Robinson finalen, är överlycklig över att Mats vann. Jag har hållit på honom från första början och äntligen fick vi se en värdig vinnare.

Josefin ringde idag igen. Hon har börjat umgås med en tjej som skulle åka å äta middag hemma hos sin mamma i kväll. Då ringde lillskruttan till mig och sa att hon saknade mig.
Vet du vad hjärtat? Jag saknar dig också, massvis, varje dag! Skönt att vi har varandra! Kraaaam!

Ha det bäst allesammans.

9 kommentarer

Nathalie

10 Nov 2011 23:08

Grattis till -10kg! Kommer ihåg känslan! :D är det sen operationen eller räknar du från flytstart? :) mår du bättre nu och har kommit in i nya vardagen någorlunda? :) vill tipsa dig om viktop.se . Du kanske redan är medlem där? En grymt bra sida där man får svar på allt man undrar, massa tips, massa före & efter bilder, recept å mycket mer! :)



Keep up the Good work! :D



Kram!

Nettan

10 Nov 2011 23:16

Tack! Jag räknar sen flytstart och det är idag 5veckor sen jag började med det, så jag är mer än nöjd. Jag mår mycket bättre men har inte riktigt kommit in i det här att äta så himla ofta, det krävs en hel del planering. Går det bra för dig? Vad kul med viktop.se, det har jag aldrig hör talas om, ska definitivt gå in och checka. Är du helt återställd nu efter operationen?



Ha det bäst.



Kram

Marty

10 Nov 2011 23:26

Åh Gud, Nettan!! Jag kände knappt igen dig på bilden. Vad du är duktig, grattis! Kul att läsa om din vardag och resultatet av ditt kämpande. Keep up the good work ;D

Angelica

10 Nov 2011 23:40

Shit Nettan!!! Vilken extrem skilnad,syns massor!!! Så ducktig du är,hoppas du snart kommer känna dig helt i fas med alla omställningar. Kram Ankan

Nathalie

11 Nov 2011 12:52

jamen det är ju skit bra gjort på 5 veckor! det är ju lite mer än 2 kg i veckan. riktigt duktigt! :) jag har snittat på 1,7kg/vecka sen min operation :) ja det krävs ju lite planering. när man är hemma är det lugnt då går det utan att man tänker på det, men värre är när man ska iväg under en halv/hel dag och måste planera å ta med sig mat m,m. men man kommer väl in i det så småning om med :) jag är helt återställd efter min operation.



ja kika absolut in på viktop! där har jag fått mycket hjälp och råd. det var även där jag hängde innan operationen och kikade in alla före&efter bilder. finns huuuur mycket som helst. och man blir måttligt inspirerad kan jag säga! det känns bra att ha den sidan, för alla där förstår vad man gått/går igenom och alla stöttar varandra. samma med bilder, de flesta lägger in bilder på sig själva såsom de aldrig förut visat sig för någon annan. inklusive jag har gjort det. men där dömer ingen. det är skönt att viktop finns :)



som svar på din kommentar i min blogg:

ja det där med shoppingen kan jag ju se redan nu att det kommer verkligen inte bli någon billig historia! haha. bara av att kunna köpa kläder vanliga storlekar. snacka om att man kommer bli fattig! ;) jag hoppas att jag nått -30 till jul & nyår och då ska jag unna mig en sjujäkla snygg klänning. alltid velat haft en, men aldrig kunnat. så det ser jag fram emot! :)



tack så jätte mycket! du är jätte duktig du med :)



kram!

Nettan

11 Nov 2011 13:36

Marty - Tack för ditt stöd och att du följer bloggen! Kortet är tagit i "flygplansperspektiv", så kortet är nog inte helt överensstämmande med sanningen. Hahaha. Hoppas allt är bra med dig. Kram

Nettan

11 Nov 2011 13:39

Ankan - Tackar men jag tog bilden som alla fjortisar tar sina kort, alltså uppifrån. Det gör att jag ser mindre ut än vad jag faktiskt är. :-) Men det syns nog litegrann, det känns iallafall på kläder och sånt och det är ju himla kul. Du om nån vet ju vilken resa det här med viktnedgång innebär. Du har ju och är också himla duktigt.

Kram

Susanne

11 Nov 2011 20:32

Du ser jättefin ut! Duktiga du.

Esa hälsar att du hittat rätt stil - det här är Nettan!



Kram från oss

Nettan

11 Nov 2011 23:57

Tack snälla Susanne, det går än så länge ganska lätt med alla mina gamla cravings. Har lyckats hålla mig ifrån dem alla på ett eller annat vis.



Hälsa Esa så mycket å tacka också.



Hoppas hela familjen mår bra.



Kram till er båda!

Kommentera

Publiceras ej