-9,9kg, wieeeee!!

1kommentarer

Väger mig alltid på torsdagar och idag är det den 4:e veckan och vågen står på -9,9kg!!!
Det är jag verkligen sjukt nöjd med.

I morse fick jag äntligen hem min hund Laban, så vi har varit ute och gått en massa småpromenader på ca 20-25minuter idag. Underbart väder för att vandra och ha lite eftertanke.

Har upptäckt att Oprah går kl 13.05, varje dag. Hennes program har jag inte sett sen Josefin föddes och jag var mammaledig, hahaha, typ 19år sen. Vilken fantastisk kvinna.

Är ovan i att vara så icke produktiv, det gör mig rastlös nu när jag känner att livsandarna börjar komma tillbaka. Därav många promenader och idag har jag faktiskt gjort egna pannbiffar för första gången på 24år. Jag och Josefins pappa Mauri testade göra pannbiffar när jag var 17år. Efter tre satser och ingen av pannbiffarna höll ihop så lovade jag mig själv att aldrig mer göra några, det finns dem runt omkring mig som är jätteduktiga på det och de får jättegärna bjuda mig på pannbiffar. :-) Men idag var det dags, var så grymt sugen på någonting annat än soppa och fisk och som har lite smak.




Åt två delikatess potatisar, två små moröttbitar, en liten pannbiff och sås. Det blev en alldeles för stor portion, fick i mig hälften, resten fick Laban till hans stora glädje.




Nu när jag vet att en pannbiff är för mycket så har jag fryst in dem styckvis. Hahaha




Fick idag mail med bilder från Mickes Oktoberfest, en fest jag velat gå på i flera år. Denna fest missade jag i år pga operationen, så nu håller jag tummarna för en lika galen fest nästa år och att jag blir bjuden så klart. :-)

Har fått en fantastiskt fint sms av Sara i kväll, tack så hemskt mycket. Kraaaaam!

Har haft Susanna här på besök idag men det får jag berätta mer om i morgon. För nu börjar mina två blå bli riktigt trötta, så det är dags för mig att krypa till kojs.

Godnatt alla.

1 kommentarer

Vässans Finest

04 Nov 2011 13:50

Haha vikka små söööta portioner då! :D

Kommentera

Publiceras ej