Julhandlat all mat, tack å lov.

4kommentarer

Igår var det julbord med jobbet. Vi åkte ut till nya lokalen och hade invigning. Dock har vi inget internet än, så vi kan inte flytta verksamheten dit förräns det är ordnat.



Sen drack vi glögg och åt pepparkakor och juleskum-tomtar innan vi åkte till Varda och åt julbord. Det är tredje året på rad som vi äter där, vi är alltid lika nöjda, så även i år.
Jag fick ont i huvudet och magen av maten, tror jag åt för mycket trots att jag verkligen försökte begränsa mig å äta pyttelite av allt. Tror faktiskt att det var allt socker i efterrätten som gav mig huvudvärk, kan inte skylla på alkoholen då jag var nykter. Hahah. Så jag åkte hem vid 21-tiden. Mina kära kollegor gick vidare och drack ett par pilsner.

Idag har jag varit på diverse olika möten hela dagen. Inspirerande, kul, intressant å mycket, mycket mera.

Min brorsdotter Bea har äntligen kommit hem från sina studier i Göteborg, så jag sprang in på hennes jobb och "snodde" en kram idag, då jag inte sett henne sen i somras. Vilket är på tok för länge sen!!

Efter jobbet tog jag med mig min pappa och åkte och storhandlade allt inför julafton på ICA Maxi. Var där med halva Västerås befolkning tror jag. Upptäckte att det är männen som alltid har ansvaret över att dra vagnen medans kvinnorna är de som springer fram och tillbaka med alla varor. Det gjorde att när jag gick i mitt förvirrade tillstånd, pratade högt med mig själv medans jag letade efter rätt hylla för min specifika vara, flera gånger fick hjälp av män som stod och hängde uttråkade över sina vagnar. Utan deras hjälp hade jag aldrig hittat mina varor så snabbt. Hela handlingen gick plättlätt. :-)

Väl hemma så har jag slagit in julklappar, bäddat alla sängar, dammat, dammsugit, tvättat golven, tvättat kläder, varit ut med Laban osv........med andra ord full fart.

I morgon kommer min älskade dotter hem, vi har inte sett på över tre månader nu och det ska bli helt underbart att få se henne igen. Jag hämtar henne och Samuel på Arlanda om 9 timmar. Wieeee!!

Men nu är det dags för mig att ta ett välförtjänt varmt bad.



4 kommentarer

satu

22 Dec 2011 10:46

lyckansost är du som får träffa din dotter redan i morgon,jag får inte träffa min lilla prinsessa förran om sex dagar :)och jag längtar sååååå.

Men nu ska du ha en riktigt trevlig jul,och är det så,så ses vi kanske en sväng i Västerås vem vet.

Bea

23 Dec 2011 01:30

Vi sågs ju en snabbis i oktober också ;) men alldeles för kort. Vi ses om snart bara en dag :D Kraam

Nettan

23 Dec 2011 11:23

Satu - Förstår dina känslor exakt.



Önskar er en härligt jul med massa värme och kärlek.

Nettan

23 Dec 2011 11:24

Bea - Lyx det här året i och med att du sover över hos mig också. I år får jag extra mycket Bea-tid.:-)

Kommentera

Publiceras ej