Julafton 2011

0kommentarer

Resten av släkten ramlade in vid 13-tiden. Vi har sedan några år tillbaka delat upp all mat emellan oss, så alla hjälper numera till. Det är skönt för oss "vuxna", då det är mycket som ska fixas inför denna dag.



I år var dessutom alla "barnen" med oss på julafton, tidigare har någon varit utomlands eller hos sin pappa osv. Så det blev till och med kö när vi skulle ta mat. Haha

 Samuel, Freddan, Jonte och Jossan.

 Kusinerna Bea och Jossan.

 Bröderna Jonte och Adde


 Bästa storasyster Lisa.


 Ludde sitter och tar igen sig hos Jossan, mellan allt bus med Laban.

 Självklart fanns det snälla barn här även i år. :-)

 Jag, Adde och Lisa.

Efter all mat och julklappsutdelning så var det återigen dags för "årets familjespel"  och detta år handlade det om charader. Till det här har Sarah, (Addes flickvän) och Lucie, (Beas mamma) kommit. Vi lottade så klart lagen och jag hamnade med Jonte och Johnny.

 Lisa försöker vissla en sång till Bea som är hennes lagkamrat.

 Freddan försöker få Samuel och Sarah att förstå hans gester.

 Milt uttryckt är att Lucie gick in i den här tävlingen till 110%, hysteriskt kul. Adde och Jossan hade ibland vissa problem att förstå hennes konstnärliga sida. Särskilt när Lucie fastnar på ett ord hon ska göra och efter många om och med utbrister Adde. - Nu vet jag, moonwalk!!! Problemet med det är att Lucie inte visade någon dans utan försökte vara en snigel. Hahaha.

 Mitt lag, Johnny, Jonte å jag. vi spelade det här tre omgångar och behöver jag tala om att vi vann varenda gång, tjohoo!

Kan varmt rekommendera det här spelet, aproligt!

För övrigt avhandlades många diskussioner, det går vilt till och alla har rätt till sin åsikt och det hörs. Är så tacksam över att ha en sån härligt familj som min.

 Avslutar med en bild på min älskade pappa.

Kommentera

Publiceras ej